Economia

L’esprint de l’atleta de fons

La firma esportiva Arch Max ven al gran públic les mascaretes que va crear per al món corporatiu en ple confinament

Les accelerades no tenen bona premsa, tot i que hi ha evidències científiques que els corredors que canvien de ritme en els entrenaments estan més preparats per afrontar proves de fons desafiadores. I la lliçó és extrapolable al món de l’empresa.

Arch Max, un fabricant de material per als corredors de muntanya, va haver d’esprintar ara fa un any quan el país s’aturava per la covid-19. Com a especialistes en tèxtil tècnic i amb certificacions sanitàries, van orientar tota la seva capacitat productiva, en un primer moment, a fer bates, casquets i pijames sanitaris, per respondre a les sol·licituds desesperades de grans hospitals com ara el Clínic i el de Sant Pau de Barcelona. “Si ens vam adaptar tan ràpidament és perquè som una empresa que investiga, dissenya i produeix a casa nostra, i per tant teníem totes les eines a l’abast”, explica Jordi Martí, fundador i màxim responsable d’Arch Max. “Van ser uns mesos de bogeria, treballàvem sense parar per poder proveir el màxim de gènere”, recorda Sandra Sancho, cap de la unitat de healthcare (salut) de la companyia.

Després el crit d’ajuda va venir de l’administració i de l’empresa: necessitaven mascaretes per als seus treballadors. Una primera comanda de 20.000 mascaretes de l’Ajuntament de Barcelona i una altra de 60.000 d’un gran laboratori van ser la punta de llança de molts altres encàrrecs: KH7, Vichy Catalán, Mecalux o Wallapop. La necessitat de mascaretes s’ha consolidat dins i fora del món corporatiu.

Ara bé, tot i que en poc temps la societat ha fet un màster en protecció i desinfecció, el cert és que encara hi ha molta confusió en el mercat sobre les mascaretes i, en concret, sobre les mascaretes tèxtils. Les d’Arch Max són el resultat de l’intens aprenentatge de l’últim any quant a disseny i propietats; són mascaretes higièniques certificades per garantir la màxima protecció, i són respectuoses amb el medi ambient, perquè estan fetes amb polièster reciclat i tenen un filtre de lyocell biodegradable, a més es poden rentar fins a 50 vegades sense perdre les propietats. “Ens és més fàcil vendre el nostre producte a les empreses perquè saben què estan comprant, però quan ens adrecem al gran públic ens adonem que hem de fer molta pedagogia”, explica Sancho.

Per això Arch Max ha creat la marca We Stay Different que a més dels missatges de protecció i de compromís amb el medi ambient també vol ser un vehicle per a altres causes com ara la diversitat i la inclusivitat i amb l’empoderament de la dona en l’ecosistema empresarial.

En coherència, We Stay Different investiga, dissenya i fabrica localment, bé internament, bé amb el suport de tallers externs, i la comercialització es fa directament a través del web de la marca o de botigues de moda i tendències, amb la premissa d’oferir qualitat a preu ajustat.

Com a part del compromís ètic, algunes de les mascaretes incorporen missatges com ara The future is female, Black lives matter i Animals are not fashion. També hi ha mascaretes solidàries que destinen els ingressos que s’obtinguin a les ONG Open Arms i Ecomar, una fundació que neteja les platges.

La intenció és fer créixer la marca incorporant nous productes al catàleg. Els pròxims seran bosses, roba i accessoris de bany. Ja s’ha enllestit la temporada primavera estiu i s’ha començat a treballar en la de tardor hivern.

Tres àrees.

La nova marca es desenvoluparà com una unitat de negoci separada dins del grup. D’aquesta manera, Arch Max s’estructura en tres àmbits: esport, salut i moda urbana. Amb aquesta estratègia empresarial, el grup aspira a consolidar part de la facturació extraordinària que s’ha aconseguit el 2020. Cal pensar que dels 3 milions d’euros assolits, uns 600.000 corresponen a la unitat de negoci d’esport, les vendes de la qual no s’han ressentit malgrat la pandèmia, i la resta és atribuïble a les comandes de l’àmbit de la salut.

A aquesta darrera pota s’hi ha incorporat una línia de productes tecnològics com els dispensadors de gel hidroalcohòlics.

GRUP ARCH MAX

Facturació
3 M€
Treballadors
11
Any de fundació
2016
Sandra Sancho, provinent del món del màrqueting, s’ha incorporat a Arch Max per impulsar les noves àrees de salut i moda urbana amb la marca We Stay Different. Jordi Martí, fundador del grup, porta les regnes de la unitat d’esport. Els productes d’Arch Max tenen presència en països com ara Itàlia, Noruega, Islàndia i França.

Tot comença quan gires el mitjó

Jordi Martí, esportista aficionat a les proves de muntanya, va observar que la roba que portava es feia a l’Àsia. Va decidir apostar per produir localment amb materials sostenibles i des d’una perspectiva innovadora a partir de les necessitats concretes de l’usuari. Arch Max va néixer el 2016 amb uns mitjons que eviten lesions i després es van anar incorporat altres articles, com ara cinturons i armilles d’hidratació molt lleugers. Amb el laboratori i el taller de prototips a Barcelona han aconseguit seduir grans marques com Adidas, de la qual són socis tècnics oficials. “Ens fa més àgils i competitius”, diu Martí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia