Economia

Tot Europa protesta

Amb més o menys virulència, gran part d’Europa viu mobilitzacions semblants a les que durant cinc dies han sacsejat Espanya. Itàlia és el país on els professionals que pateixen l’imparable encariment dels carburants van fer-se sentir abans. Al mes de desembre, els transportistes van fer vaga durant tres dies i el país se’n va ressentir moltíssim. La gent va embogir per omplir la nevera i el dipòsit del cotxe. En dos dies, en algunes estacions ja no quedava carburant.
Arribat aquest punt, els sindicats i el govern es van asseure a parlar i es van posar d’acord. Va caldre una setmana per tornar a omplir les prestatgeries dels supermercats i els dipòsits de les benzineres.

Alerta a la Jonquera
La protesta que a hores d’ara espanta més és la dels transportistes francesos. Fins ara, el moviment de protesta contra l’ascens del preu dels carburants ha tingut un abast reduït, ja que ha consistit en les anomenades operacions cargol.

Aquestes accions han alentit el trànsit a les principals vies del país sense arribar a bloquejar-lo ni a impedir la distribució. Però la moderació dels camioners francesos es podria veure alterada a partir d’aquest dilluns, quan el sector dels transports ha convocat una gran jornada de mobilització. La Generalitat ha muntat un dispositiu per ajudar a circular els camions que quedin atrapats a la Jonquera, si és que els transportistes francesos decideixen bloquejar el pas fronterer.

A la Gran Bretanya, diversos sindicats del sector públic eren fins ara els únics que protestaven per l’encariment dels aliments i el carburant. Els conductors de la Shell van començar una vaga divendres passat de quatres dies, el temps necessari perquè faci efecte a tot el país. El govern de Gordon Brown demana entesa entre les parts en conflicte, però no rebaixa els impostos dels carburants ni ha pres mesures especials. La vaga de la Shell és de 600 transportistes que proveeixen les benzineres arreu de Gran Bretanya. El govern va demanar als ciutadans que només comprin el carburant necessari per evitar el pànic i el desabastament.

A Portugal, els camioners van encetar la vaga dilluns i dimecres ja hi havia una proposta del govern acceptada per la patronal. L’endemà els transportistes van acordar desconvocar la mobilització. Se’ls han concedit diverses bonificacions en les càrregues fiscals del sector, descomptes nocturns en els peatges, ajudes per renovar les flotes i una adaptació de les seves tarifes als preus del combustible. Com a la resta d’Europa, però, els professionals no han aconseguir el que reclamaven: rebaixes directes del preu del gasoil i equiparació amb les tarifes d’Espanya.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona