Economia

El ‘hub’ d’electromobilitat reajusta xifres per al Perte

L’escassetat d’avals farà que el consorci liderat per QEV i B-Tech rebi 65 milions en lloc dels 107 assignats

Orús assegura que les prioritats continuen “intactes”

L’anomenat hub d’electromobilitat o D-Hub, que aspira a ocupar els terrenys que Nissan va abandonar fa un any rebrà finalment 65 milions d’euros de les ajudes del Perte al vehicle elèctric que reparteix el Ministeri d’Indústria. Aquesta xifra és molt inferior als 107,8 milions que se li havien assignat en un principi i la diferència prové de les dificultats que el hub ha trobat per obtenir avals bancaris suficients per cobrir aquesta injecció pública.

El consorci liderat per QEV Technologies i B-Tech, ha aconseguit avals per valor de 48 milions, als quals es podran afegir els que hagin assolit les empreses de magnitud inferior que formen el hub. Les condicions del Perte reclamaven avals per un 90% del valor dels ajuts, i diverses dificultats han limitat les garanties captades pel hub a un 60% de la quantitat assignada.

Concretament, el grup aspirant a reindustrialitzar l’antiga Nissan ha rebut el suport de CaixaBank, l’andorrà Andbank, Abanca, el Sabadell i Avalis, aquest últim dependent del Departament d’Economia de la Generalitat. En principi també hi constava el Santander, que finalment se’n va desmarcar.

Tot i la retallada sobre les xifres programades, QEV i B-Tech creuen que podran tirar endavant el seu projecte, ja que, segons van assegurar en una nota, “els avals garanteixen el desenvolupament i la posada en marxa dels projectes tractors del hub, centrats en la producció de vehicle elèctric”, que es preveu als antics terrenys de l’automobilística japonesa a la Zona Franca. El conseller delegat de QEV, Joan Orús, va subratllar que les prioritats del pla de reindustrialització “continuen intactes”.

La inversió inicial prevista pel hub era de 300 milions d’euros en tres anys per acabar creant mil llocs de treball directes i uns 7.000 entre aquests i els indirectes.

L’obstacle d’un ICF encara sense fitxa bancària

Les negociacions del D-hub s’han complicat en bona part per l’oposició del govern espanyol a acceptar que l’Institut Català de Finances (ICF) aporti el seu aval de forma directa perquè l’organisme de la Generalitat encara no disposa de fitxa bancària. No obstant això, l’ICF figurarà en el projecte com a contraavalador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona