Economia

Unió europea

Brussel·les permet, amb condicions, que Microsoft compri Activision

La CE ha volgut impedir que el gegant tecnològic nord-americà tingui una posició dominant en la distribució de jocs al núvol

La multinacional haurà de permetre que els videojocs es puguin utilitzar des d’altres plataformes almenys durant deu anys

La Comissió Europea ha autoritzat Microsoft a adquirir l’empresa de videojocs Activision Blizzard, en una operació valorada en uns 63.300 milions d’euros que va ser anunciada fa més d’un any però sobre la qual l’executiu comunitari havia iniciat una anàlisi en profunditat al voltant del seu eventual impacte en la competència.

En un comunicat recollit per l’ACN, la Comissió considera que l’adquisició “aborda plenament” les preocupacions sobre la competència identificades i considera que representa “una millora significativa per al sector dels videojocs”. El vistiplau de la Comissió, però, es concedeix sempre que es garanteixi que Microsoft no assoleix una posició dominant en la distribució de jocs a través del núvol i en el mercat de sistemes operatius per a ordinadors.

Concretament, la investigació de Brussel·les va identificar dues amenaces. La primera, sobre l’afectació en la distribució de videojocs a través de plataformes de streaming al núvol, ja que Microsoft en té una de pròpia, Game Pass Ultimate”, on podria exigir exclusivitat a Activision. La segona afectava el sector dels ordinadors, perquè si Microsoft exigia exclusivitat a Activision, es reforçaria encara més la posició de Windows, el sistema operatiu de Microsoft.

Per aquest motiu, la Comissió exigeix a Microsoft que durant si més no deu anys els usuaris dels jocs d’Activision puguin utilitzar qualsevol plataforma al núvol, i també que durant el mateix període els jocs d’Activision puguin ser jugats en dispositius que no hagin estat produïts per Microsoft.

Per la vicepresidenta executiva de competència de la CE, Margrethe Vestager, la decisió representa “un pas molt important” en una indústria “dinàmica i de ràpid creixement” com la dels videojocs. “Els compromisos assolits amb Microsoft reforçaran la competència i les oportunitats per créixer”, ha afegit.

L’operació sobre Activision, creadora de jocs tan populars com Call of Duty, World of Warcraft o Candy Crush, encara no té llum verda per part de les autoritats de la competència dels Estats Units i el Regne Unit, on Microsoft encara lliura una batalla legal per obtenir-ne l’autorització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona