Economia

BizAway està preparada per accelerar l’expansió internacional

Estratègia. La firma digital de viatges corporatius preveu seguir amb les adquisicions i el creixement orgànic

La plataforma de la companyia optimitza la gestió i les despeses dels viatges de negoci
La ronda de més de 10 milions d’euros tancada el 2022 els dona fortalesa per al creixement

BizAway, agència de viatges nadiua digital especialitzada en desplaçaments corporatius, ha aconseguit superar les emergències que va provocar la pandèmia en el sector i també altres situacions que posteriorment s’ha trobat en el camí, com la invasió d’Ucraïna per part de Rússia o una inflació desbocada.

“La pandèmia va fer canviar moltes coses, per exemple la manera de treballar i també de viatjar. El treball híbrid ha reactivat el sector, en contra del que es podia pensar”, comenta Luca Carlucci, CEO i cofundador de BizAway, juntament amb Flavio Del Bianco, CTO de la firma.

Els equips de les empreses compartien espais físics fins a l’arribada de la pandèmia, que va obligar al confinament i a treballar des de casa. Un cop tornats a la normalitat, en moltes empreses s’ha consolidat el treball híbrid. “Per aquest motiu, aquests professionals, que solen estar ubicats en diferents punts de la ciutat, del país o del món, necessiten trobar-se físicament de tant en tant, i aquí és on entrem nosaltres”, explica Carlucci.

Els dos socis són un exemple del que explica Carlucci. Mentre ell està ubicat a Barcelona des del 2010, on va arribar per estudiar al IESE Business School i ja s’hi va instal·lar, Del Bianco continua vivint i treballant a Itàlia. Els dos socis treballaven a la mateixa empresa tecnològica quan Carlucci li va proposar la creació de BizAway. “Viatjava molt i veia la quantitat desorbitant de diners que pagaven les empreses pels hotels, el avions... Vaig pensar que a través de la incorporació de tecnologies, de l’automatització de processos, es podia oferir un servei més atent, ràpid i econòmic.” Aquesta era la idea, i Del Bianco es va encarregar de traduir-la a codi informàtic. “Posteriorment hem anat incorporant les noves tecnologies que sorgeixen”, afirma el CEO de BizAway.

L’empresa es va crear paral·lelament a Barcelona i a Spilimbergo, població pròxima a Venècia, on va néixer Carlucci. “Vam començar només nosaltres dos; el 2020 vam passar a ser 28 persones i a hores d’ara ja tenim una plantilla de més de 200 professionals”, comenta. El nombre d’oficines també ha anat creixent. Van engegar amb dues, una a Spilimbergo i una altra a Barcelona, i es van anar incorporant Vigo, Milà, Shkodër (Albània) i Dubai. “Estem treballant per obrir enguany espais físics a Bèlgica i Suïssa”, anuncia Carlucci.

Eina intuïtiva.

La plataforma, assegura, “és moderna, intuïtiva i transparent, i optimitza la gestió i les despeses dels viatges de negocis”: “Les empreses clients no necessiten tenir personal només gestionant els desplaçaments dels empleats i, a més, es tracta d’una eina que s’adaptar a les particularitats de cada client”, explica. L’empresa ha aconseguit ser la primera i única TMC (Travel Management Company) dedicada als viatges de negoci a obtenir l’any passat la certificació B-Corp, que s’atorga a les empreses sostenibles i regeneratives més avançades del món. “Des del 2018, quan encara no era un tema tan conegut com ara, ja oferíem als nostres clients les dades sobre la contaminació que representaven els seus viatges”, assenyala.

Carlucci anuncia que enguany l’empresa farà una forta expansió internacional. “Volem créixer molt a Europa i l’Orient Mitjà, on tot just acabem d’obrir oficina a Dubai.” També es plantegen continuar amb les adquisicions d’empreses del sector, després d’haver fet aquest any una agència de viatges tradicional a Itàlia. “Volem seguir creixent i preveiem un 2023 millor que el 2022, que ja va ser espectacular perquè ens vam acostar molt als nivells prepandèmia.” El múscul que va aconseguir amb el tancament d’una ronda de finançament de sèrie A de més de 10 milions d’euros, l’abril del 2022, després d’haver rebut 4,5 milions d’euros en dues rondes anteriors, els dona fortalesa per a l’expansió plantejada.

BizAway gestiona viatges corporatius tant per a grans com per a petites empreses, “tot i que el perfil majoritari del client és de mitjana i gran empresa, amb negocis per als quals viatjar és una necessitat”, assegura, alhora que indica que als clients millennials opten cada vegada més pel bleisure (de la unió de les paraules en anglès business i leisure, és a dir, negocis i oci) i també treballen en aquesta línia, “perquè puguin gaudir plenament del viatge”.

Carlucci té clar el perquè de l’èxit de BizAway: “Tenim un equip molt motivat, aconseguim uns resultats excel·lents i continuem sent molt ambiciosos.”

BIZAWAY

Facturació
3,3 M€
Treballadors
220
Any de fundació
2015
BizAway té a hores d’ara més de 1.600 clients recurrents a tot el món, amb un fort creixement a Europa i l’Orient Mitjà. “Oferim un nivell d’assistència molt alt, i això ens ho reconeixen”, assegura el CEO de la firma.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.