Economia

estats units

El sindicat UAW amplia la seva vaga de l’automoció a una planta de Stellantis a Michigan

Les aturades involucren ja a més de 40.000 membres d’aquest sindicat i també afecten centres de producció i distribució de peces de General Motors i Ford

El sin­di­cat Uni­ted Acte Workers (UAW) ha anun­ciat aquest dilluns que 6.800 tre­ba­lla­dors de la planta d’aco­bla­ment que Ste­llan­tis pos­se­eix a Mic­hi­gan s’unei­xen a la vaga que man­te­nen en altres 44 cen­tres de tre­ball d’aquesta mateixa empresa, de Gene­ral Motors (GM) i de Ford des del pas­sat 15 de setem­bre.

Les atu­ra­des, que invo­lu­cren ja a més de 40.000 mem­bres de la UAW en la pri­mera vaga simultània dels tres grans fabri­cants d’automòbils dels Estats Units, impli­carà ara els res­pon­sa­bles del mun­tatge de la cami­o­neta més venuda de Ste­llan­tis, el model RAM-500, ha deta­llat UAW en un comu­ni­cat.

Ste­llan­tis compta amb els “majors ingres­sos i mar­ges de bene­fici”, però està encara “per dar­rere de Ford i Gene­ral Motors” en les deman­des dels seus tre­ba­lla­dors sobre “aug­ment sala­rial, retri­bució dels tre­ba­lla­dors tem­po­rals i con­versió a jor­nada com­pleta”, segons el sin­di­cat.

El movi­ment es pro­du­eix pocs dies després que el pre­si­dent de la UAW, Shawn Fain, detallés les pro­pos­tes actu­als dels fabri­cants d’automòbils, des­ta­cant les deficiències de l’oferta de Ste­llan­tis.

El sin­di­ca­lista va cri­ti­car lla­vors el dis­curs pro­nun­ciat dilluns pel pre­si­dent exe­cu­tiu de Ford, Bill Ford, en el qual el bes­net del fun­da­dor de la com­pa­nyia va adver­tir que les deman­des de la UAW poden pro­vo­car el tan­ca­ment de plan­tes i ame­na­cen la super­vivència de l’empresa. “(Bill Ford) Va dir que si els tre­ba­lla­dors obte­nen la seva part de justícia econòmica haurà de tan­car plan­tes com Rouge (el cen­tre de pro­ducció de vehi­cles elèctrics de Ford)”, va mani­fes­tar Fain.

Fain va reconèixer que les tres empre­ses han fet pro­pos­tes que millo­ren les con­di­ci­ons econòmiques i labo­rals a nivells que no s’havien acon­se­guit mai, però va afe­gir que la raó és que “el llistó estava molt baix” i que les com­pa­nyies encara tenen diners per a con­ti­nuar millo­rant les seves ofer­tes.

La vaga va començar el 15 de setem­bre amb una atu­rada en tres plan­tes de mun­tatge de Mic­hi­gan, Mis­souri i Ohio. Des de lla­vors s’ha estès a set plan­tes de mun­tatge i 38 cen­tres de dis­tri­bució de peces en 22 estats.

L’11 d’octu­bre, la UAW va ini­ciar una nova fase de la vaga en llançar atu­ra­des sor­presa con­tra la planta de cami­ons de Ford, situ­ada en l’estat de Ken­tucky, on 8.700 mem­bres de la UAW van aban­do­nar els seus llocs de tre­ball sense preavís.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia