Economia
Iberia qualifica de "ferotge i mortal" la competència del TGV en el trajecte entre Madrid i Barcelona
El president d'Iberia, Fernando Conte, ha qualificat de "ferotge i mortal" la competència del TGV en el corredor entre Madrid i Barcelona.
Conte ha explicat que en aquest corredor, que acumula uns dels tràfics de passatgers més importants de la Unió Europea, no només operen quatre companyies aèries sinó que des del mes de febrer s'afegeix l'alta velocitat ferroviària, que és el nou operador que irromp per competir de manera "formidable" en el segment de vols domèstics o interiors.
El president d'Iberia no ha volgut quantificar els descomptes de passatgers aeris que fins ara ha absorbit la posada en marxa de la línia d'alta velocitat i ha dit que caldrà esperar fins el mes de setembre.
El president de la companyia espanyola també ha fet referència a la titularitat pública de l'operador del TGV i ha manifestat la seva "preocupació" per aquest caràcter públic. Conte ha dit que espera que l'Estat sàpiga "segregar" els comptes públics dels que directament afecten l'empresa, atès que la resta d'operadors que competeixen en aquest corredor són empreses de caràcter privat.
El responsable de la companyia ha descartat que el tren d'alta velocitat sigui un competidor directe en vols de mig recorregut, els que integren els trajectes entre ciutats de l'interior de la geografia de la Unió Europea, però sí que ha destacat, "sens dubte", el nivell de competència que representa per als vols domèstics.
Conte ha explicat que en aquest corredor, que acumula uns dels tràfics de passatgers més importants de la Unió Europea, no només operen quatre companyies aèries sinó que des del mes de febrer s'afegeix l'alta velocitat ferroviària, que és el nou operador que irromp per competir de manera "formidable" en el segment de vols domèstics o interiors.
El president d'Iberia no ha volgut quantificar els descomptes de passatgers aeris que fins ara ha absorbit la posada en marxa de la línia d'alta velocitat i ha dit que caldrà esperar fins el mes de setembre.
El president de la companyia espanyola també ha fet referència a la titularitat pública de l'operador del TGV i ha manifestat la seva "preocupació" per aquest caràcter públic. Conte ha dit que espera que l'Estat sàpiga "segregar" els comptes públics dels que directament afecten l'empresa, atès que la resta d'operadors que competeixen en aquest corredor són empreses de caràcter privat.
El responsable de la companyia ha descartat que el tren d'alta velocitat sigui un competidor directe en vols de mig recorregut, els que integren els trajectes entre ciutats de l'interior de la geografia de la Unió Europea, però sí que ha destacat, "sens dubte", el nivell de competència que representa per als vols domèstics.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.