Economia

ECONOMIA

Aliança entre els municipis amb un major pes turístic

Santa Susanna, Lloret, Salou i l’Ametlla de Mar impulsen un acord que reforci la influència dels municipis turístics catalans

Junts sumen més de 16 milions de pernoctacions anuals

Santa Susanna, Lloret, Salou i l’Ametlla de Mar han anunciat la creació de l’Associació de Municipis Turístics Costa Catalana, un lobby que pretén reforçar la influència dels municipis amb una major pes turístic de Catalunya. De fet, tal i com recorden en un comunicat, es tracta del les poblacions que més pernoctacions registren –més de 16 milions– dins de les seves respectives marques genèriques: Costa Daurada, Costa Brava, Costa Barcelona i Terres de l’Ebre. L’objectiu de l’acord signat pels alcaldes Joan Campolier (Santa Susanna), Adrià Lamelas (Lloret de Mar), Pere Granados (Salou) i Eva del Amo Galarzo (l’Ametlla de Mar) és promoure un espai de reflexió col·lectiva que faciliti l’intercanvi d’experiències i el coneixement recíproc, així com establir mecanismes de cooperació i coordinació davant reptes i temes d’interès comú.

L’aliança també pretén esdevenir un pont de col·laboració amb altres administracions supramunicipals i els sectors turístics involucrats, “convertint-se en un interlocutor clau i un motor d’iniciatives i propostes”. Amb aquesta nova aliança, es volen desenvolupar estratègies conjuntes que responguin a les necessitats comunes dels municipis. A més, es busca impulsar la investigació i la digitalització dels municipis turístics per fomentar la innovació i una gestió més eficient dels serveis, alineant-se amb els objectius globals de desenvolupament sostenible i amb mesures de lluita contra el canvi climàtic. Finalment, l’associació estudia la possibilitat d’obrir la porta a futures adhesions d’altres municipis costaners que desitgin unir-se a aquesta iniciativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga