Economia

economia

El fred dona aire a la campanya de rebaixes

La campanya de rebaixes va arrencar ahir amb bones perspectives a pesar de caure en un dia festiu. La davallada de les temperatures pràcticament la vigília del primer dia de les rebaixes fa augurar a petits i grans comerços uns resultats satisfactoris per la possibilitat que s’obre de vendre la roba d’abric que fins ara ha estat en estoc pel clima temperat que ha caracteritzat tota la tardor i els primers dies de l’hivern.

El gerent de l’Espai Gironès de Salt, Pau Jordà, va indicar que tot i que el primer dia havia caigut en diumenge, el centre comercial es va omplir “com un dissabte d’hivern” i la projecció d’ahir a la tarda era que la jornada es tanqués amb 37.000 visitants. La previsió que el fred es mantingui els propers dies fa preveure “una bona setmana de rebaixes” que, segons va manifestar, ve a ser la cirereta “d’una molt bona campanya de Nadal”, va afegir Jordà. I és que, segons va indicar, al desembre van passar per l’Espai Gironès 753.000 persones, un 5% més que el desembre del 2022 i un 9% més que el del 2019. I això després d’un novembre en què també es va fer caixa. Jordà exposa que a causa de les temperatures anormalment altes que es van registrar a l’octubre, la moda de tardor es va desplaçar cap al novembre.

I tornant a la campanya de les rebaixes, va ressaltar que han començat fortes en molts casos, amb descomptes que van des d’un 40% o un 50% fins a un 60%. “Per tant, qui hi surt guanyant és el client”, va declarar el gerent de l’Espai Gironès, que va expressar també la seva satisfacció per l’impacte positiu que tot plegat té per al sector de la restauració, “que va ser un dels més perjudicats per la pandèmia”.

Per la seva part, la presidenta de Girona Centre Eix Comercial, Mercè Ramírez de Cartagena, va reconèixer que ahir bona part del petit comerç de Girona no va obrir les portes adduint que fa dies que es fan descomptes especials per als clients habituals, i també que volien aprofitar el diumenge per descansar després d’una campanya nadalenca llarga. No obstant, creu que les rebaixes tindran un resultat positiu bàsicament per l’arribada del fred, que atraurà gent a la recerca de bons preus en la compra de gènere propi de l’hivern. I es va mostrar convençuda que el petit comerç de la ciutat se sumarà a partir d’avui a la campanya de rebaixes i en traurà també un bon profit. Ramírez de Cartagena va aprofitar per fer balanç de la campanya de Nadal, de la qual destaca, com element diferencial respecte d’altres anys, l’arribada de visitants de fora de Girona amb un alt poder adquisitiu, la qual cosa, segons va subratllar, “és bo per al comerç i també per a la restauració”. En aquesta línia, va explicar que per aquestes festes han visitat la ciutat molts francesos, així com persones procedent d’altres indrets de Catalunya i també de la resta de l’Estat espanyol. Els dies més forts per als comerciants de la ciutat de Girona han estat els de després de Nadal i fins al dia de Reis, “en què les vendes s’han comportat de forma similar o una mica millor que per la mateixa època de l’any passat”. I és que fa anys que els establiments de proximitat pateixen de forma directa els efectes causats pel Black Friday, que desplaça les vendes cap a altres dates.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.