Economia

Que s'alci el teló

Les marques del grup francès, Peugeot i Citroën, mostren les noves variants del 207 i del C4, respectivament

Demà és el dia. Només unes hores separen els més fanàtics del motor, els amants de l'olor de gasolina i de tapisseria nova de trinca, de la cita ineludible amb el món de l'automòbil. Tot és a punt perquè obri les seves portes al públic la 34a edició del Saló Internacional de l'Automòbil. I ho farà amb rècord de superfície -tot el recinte firal de Montjuïc: 250.000 metres quadrats-, de marques, 44, amb 171 expositors i una previsió d'arribar al milió de visitants i, qui sap, batre el rècord de l'anterior edició, del 2005, d'1,1 milions de persones. Però el gran protagonista del saló, a banda del visitant, és el cotxe. I el que dóna prestigi a un saló són les novetats que s'hi mostren. En aquesta edició, es presenten a Barcelona quatre novetats mundials, a més d'una quarantena de nous models a nivell espanyol.

Ahir, dos dies abans de l'obertura del saló per al públic, els fabricants ja van ensenyar les seves últimes creacions a nivell mundial. El primer de fer-ho va ser Peugeot. La marca francesa, del grup PSA, va presentar el 207 SW, la versió familiar d'aquest popular model de gran èxit a Europa i a l'Estat espanyol.

Més enllà de l'asfalt
El Seat Altea Freetrack és probablement la novetat que més expectatives ha aixecat de les que surten a la llum al saló, perquè és el primer model que fabrica la marca espanyola pensat per anar més enllà de l'asfalt, és a dir, per tot tipus de camins. Dissenyat sobre la base del monovolum Altea XL, el totterreny Freetrack es començarà a comercialitzar aquest mateix estiu en un sol nivell d'acabats i dos motors diferents: un de gasolina, el 2.0 TFSI de 200 cavalls de potència, i un dièsel, el 2.0 TDI de 170 cavalls. El model de gasolina arriba a una velocitat màxima de 214 quilòmetres per hora i té un consum mitjà de 9,4 litres cada cent quilòmetres, segons el fabricant. El TDI arriba a una velocitat màxima de 204 quilòmetres per hora i consumeix 6,7 litres de gasoil.

Pel que fa a l'equipament, el totterreny de Seat, que es fabrica a Martorell, incorpora de sèrie doble climatitzador, sensor de llums i de pluja, control de velocitat, sensor d'aparcament, ordinador de bord i ràdio CD amb MP3. I en elements de seguretat, el Freetrack surt de fàbrica amb frens ABS, control d'estabilitat ESP, sis airbags i sistema de direcció electromecànica, entre d'altres accessoris.

Preparant un líder
L'altra pota del grup francès PSA, Citroën, també presenta una novetat mundial: el C4 Sedan. Amb aquesta versió, la marca dels xebrons completa l'àmplia gamma del seu líder de vendes amb l'objectiu que es consolidi entre els més comercialitzats i, qui sap, hereti del seu predecessor, el Xsara, el liderat del mercat espanyol. Amb el Sedan, els de Citroën s'han atrevit a posar-li cul al C4, que també compta amb els models 5 portes, el cupè -3 portes- i els monovolums Picasso i el Gran Picasso. El C4 Sedan, que es començarà a comercialitzar a Europa durant l'últim trimestre d'aquesta any, estarà disponible amb els mateixos equipaments que el model de 5 portes i amb quatre motors: en gasolina, un 1.6i 16V de 110 cavalls i un 2.0i 16V de 143 cavalls; en dièsel, un 1.6HDi FAP i un 2.0HDi, tots dos de 110 cavalls.

Una altra de les novetats mundials és el nou Kia Picanto, que ha patit un canvi de look o, com en diuen al sector, un restyling. Ara el cotxe més petit del fabricant coreà presenta un nou disseny i també un interior més atractiu.

Al Saló de l'Automòbil, però, també s'hi troben els últims models de moltes marques. Berlines com el nou Ford Mondeo i l'Audi A5, compactes com el Fiat Linea i el Hyundai i30 i totterrenys com el Citroën C-Crosser i el Nissan X-Trail són alguns dels nous cotxes que hi ha al saló. A més, el certamen tindrà una exposició de Rolls Royce, amb 22 models de la marca des de 1921 fins a 1990, una altra de dedicada als cotxes que apareixen als còmics de Tintín i una de vehicles de competició, a més d'un concurs de túning i diversos espectacles. Que s'alci el teló.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.