Economia

Buscant els sabors

Consum

Fa cinc anys que l'elaborador d'olis Mallafré va decidir fer un tomb al negoci i, com diu el seu director Josep Maria Mallafré, es va endinsar en el món dels "olis d'última cuina". Ara la gamma d'aquestes especificitats la configuren 15 varietats i quina més sorprenent. Les dues últimes les que més: l'oli d'oliva de cafè i el de maracujà, que l'empresa promociona a Alimentaria. Són dos tipus d'oli únics al món.
Tot i que pot semblar que no han de tenir sortida, doncs sí, en tenen. "Són ideals per guarnir i acompanyar diversos plats i especialment els postres i pastissos". Josep Maria Mallafré, membre de la tercera generació d'aquesta tradicional almàssera familiar fundada l'any 1934 per l'avi, Joan Mallafré, i l'àvia, Josefa Cros, a Riudoms (Baix Camp), explica com de saborosos queden els gelats de vainilla, la nata, el iogurt grec i molts altres pastissos. Els olis Mallafré tenen molt bona acceptació en restaurants i entre els seus clients hi ha el Gaig, el Bulli o Cal Isidre.

Josep Maria Mallafré presumeix de l'especial sistema d'elaboració perquè no són olis infusionats ni aromatitzats, sinó que el producte afegit també passa pel molí per premsar-se. Venint d'on ve, no és estrany saber que el projecte va arrencar amb les varietats de la fruita seca (ametlla, avellana, nou, festuc, pipa) i després s'hi van afegir els aromatitzats de llimona, taronja, mandarina, all i bitxo que "potser tenen uns sabors més pronunciats". Ara per ara es comercialitzen a tot Catalunya, "i aviat arreu de l'Estat", i el 90% de la producció s'exporta a Alemanya, França, Holanda i el Regne Unit.

Exotisme i sensació
Però Olis Mallafré també elabora l'oli verge d'oliva arbequina, "la varietat de la comarca", que comercialitza en diversos formats. El negoci de la firma arriba als 3 milions d'euros anuals. Mallafré deixa fer un tast als visitants que s'apropen al seu estand d'aquests productes "exòtics i que aporten noves percepcions".

I per a noves sensacions les que podran tenir la canalla a partir de la setmana vinent quan prenguin un got de llet. Per percebre-les hauran de comprar-se als súpers o les botigues de llaminadures les innovadores "canyetes màgiques Sipahh". Una canyeta, 25 cèntims, i la varietat de 4 gustos -maduixa, xocolata, cookies cream i choc banana-, 99. La màgia consisteix que submergides en un got de llet natural, tèbia o freda i xuclant, el gust de la llet es converteix en el que diu la canyeta. El sistema, és senzill. Les canyes, una mica gruixudes, estan farcides d'un granulat soluble. Amb només 14 calories, són aptes per a qualsevol dieta (no tenen lactosa i són aptes per a celíacs).

El producte entra a Espanya de la mà de la distribuïdora FS Innova, després de l'èxit a més de 60 països. L'empresa catalana espera vendre'n 35 milions el primer any, amb un negoci de 13 milions d'euros. De fet, vénen de lluny, dels antípodes. Les comercialitza la multinacional australiana Unistraw. Va ser l'enginyer australià Peter Baron, un avi cansat de preparar els gots de llet per als seus néts, qui després de donar moltes voltes al cap va decidir crear aquesta divertida alternativa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.