Economia

economia

Repsol va guanyar 1.756 milions d’euros el 2024, un 45% menys que el 2023

El resultat ajustat va ser de 3.327 milions, un 34% menor

Repsol va obtenir un benefici de 1.756 milions durant el 2024, un 45% menys que l’any anterior, segons ha informat aquest dijous la companyia a la Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV). En un comunicat publicat al seu web, l’empresa ha atribuït la reducció dels beneficis a un context geopolític “complex”, com la incertesa sobre la recuperació econòmica a la Xina i la volatilitat en els mercats energètics, amb preus del cru, del gas i de l’electricitat més baixos, marges moderats en el refinament i baixos en la química. Repsol explica que el resultat recull un impacte negatiu de 450 milions d’euros de l’impost a les energètiques, finalment rebutjat pel Congrés dels Diputats.

Amb tot, destaca que s’ha aconseguit millorar la retribució als accionistes i mantenir un esforç inversor alineat amb la visió estratègica. D’altra banda, el resultat ajustat es va situar en 3.327 milions d’euros, un 34% menys.

Pel que fa a la venda de combustibles per al transport per carretera, en els últims mesos del 2024 es va observar un repunt impulsat per les mesures reguladores antifrau i els mecanismes de control adoptats a l’Estat, segons explica Repsol en un comunicat. Les vendes d’aquests productes van pujar un 6% al quart trimestre, en comparació al mateix període del 2023.

D’altra banda, en el darrer trimestre el deute es va reduir en 524 milions d’euros en comparació al setembre i la liquiditat es va situar en els 9.453 milions d’euros.

Durant l’exercici de 2024, Repsol va presentar la seva actualització del pla estratègic fins al 2027, amb el focus posat en la transició energètica rendible, a l’impuls de l’aposta multienergètica de la companyia i els pilars de solidesa financera, la remuneració als accionistes i el compliment dels seus objectius de descarbonització.

Inversió històrica a Tarragona

A més, a finals de gener, la companyia va aprovar una inversió històrica de 800 milions d’euros per construir a Tarragona la primera planta europea que transformarà residus urbans en metanol renovable i productes circulars. La companyia espera invertir els primers 100 milions d’aquest projecte al llarg d’aquest any.

Repsol estima que durant la construcció es crearan 2.800 llocs de treball i que quan entri en servei ocuparà 340 persones. La planta tindrà capacitat per processar fins a 400.000 tones anuals de residus sòlids urbans i convertir-los en 240.000 tones de combustibles renovables i productes circulars. L’entrada en funcionament està prevista per 2029.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia