Economia

VW estudia repartir el Q3 entre Alemanya i Eslovàquia

Volkswa­gen ha posat damunt la taula la pos­si­bi­li­tat de repar­tir la fabri­cació del Q3 entre Ale­ma­nya i Bra­tis­lava (Eslovàquia). Així ho va adver­tir ahir el pre­si­dent del comitè d’empresa, Matías Car­nero, que explica que la pro­posta que ana­litza la com­pa­nyia és fer les fei­nes de xapa i pin­tura a Bra­tis­lava, que ja pro­du­eix tot ter­renys sem­blants al nou model d’Audi com el Q7, el Cayenne i el Tua­reg, i fer el mun­tatge final a Ale­ma­nya.

Tot i que aquest pos­si­ble pacte per­ju­dica la can­di­da­tura de Mar­to­rell, Car­nero asse­gura que la planta cata­lana encara té mol­tes opci­ons. De fet, el líder de la UGT creu que Volkswa­gen ha fet pública aquesta pro­posta per pres­si­o­nar encara més l’admi­nis­tració, de qui vol més aju­des. La mul­ti­na­ci­o­nal també espera movi­ments de la plan­ti­lla. Els emple­ats de Seat han accep­tat tenir aquest any el sou con­ge­lat i veure com l’any que ve només puja la mei­tat de la inflació.

El pro­blema és que els cen­tres com­pe­ti­dors han cedit encara més. Els tre­ba­lla­dors de Bra­tis­lava, per exem­ple, esta­rien dis­po­sats a tenir el sou con­ge­lat durant tres anys. Car­nero alerta que la plan­ti­lla de Mar­to­rell no farà més sacri­fi­cis en aquest sen­tit i lamenta el des­a­cord sin­di­cal. “Si haguéssim accep­tat la pro­posta al desem­bre, ja tindríem el cotxe”, diu tot recor­dant que la cai­guda en picat de les ven­des d’Audi aquests pri­mers mesos de l’any ha com­pli­cat les coses. Després de nom­bro­sos retards, dime­cres se sabrà on es fa el Q3. Dijous hi ha junta d’acci­o­nis­tes i VW ja vol haver posat fi a la incer­tesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.