El Consell Econòmic i Social de l'Ebre vol infraestructures per sortir de la crisi
Franquet presideix la primera reunió d'aquest òrgan assessor, que també tindrà una comissió permanent
«On es creen infraestructures és on hi ha activitat econòmica», va dir el president del Consell Econòmic i Social de l'Ebre, que reclama a l'administració que sobretot en època de crisi inverteixi en infraestructures. En la reunió d'ahir, els membres del consell van analitzar la situació econòmica de les Terres de l'Ebre, on actualment hi ha una taxa d'atur del 17,37% de la població activa. «L'índex d'atur a l'Ebre està una mica per sobre de la mitjana catalana», va assenyalar Franquet, que també va mostrar la seua preocupació per l'allau d'ERO presentats els darrers mesos.
Dels 11.719 desocupats que hi ha a les Terres de l'Ebre, un 47,71% es concentren al Baix Ebre i gairebé un 40%, al Montsià, mentre que a la Ribera d'Ebre i la Terra Alta el percentatge de desocupats és molt inferior. Amb tot, les dades dels serveis territorials de Treball no inclouen encara l'ERO d'Ercros ni el d'Inquide, que afecten un centenar de treballadors a Flix.
Més reunions
El Consell Econòmic i Social també va ratificar en el càrrec el secretari, Jordi Espuny, i va aprovar la creació d'una comissió permanent formada per deu persones (el consell l'integren 21 representants). «Els estatuts del consell ja preveien la creació d'una comissió permanent, un grup de treball amb menys persones i més operatiu però que en l'anterior etapa no es va impulsar», va assenyalar Franquet. Aquesta comissió es reunirà una vegada cada dos mesos, i el consell ho farà una vegada a l'any de forma ordinària i en altres ocasions per tractar de temes concrets. Pel que fa a la comissió permanent, està formada per dos representants dels empresaris, dos més dels sindicats, dos de les organitzacions agràries, un de la Generalitat, un altre de l'administració local, el secretari i el president.
LES DADES
C-12, peatges gratuïts i port dels Alfacs
Les actuacions prioritàries pel Consell Econòmic i Social de les Terres de l'Ebre continuen sent les mateixes que fa dos anys i mig. «No es tracta de fer una altra llista amb les obres més importants, això el consell ja ho va fer, i com que encara no hi ha cap infraestructura que s'hagi executat recuperem aquell document», va dir Franquet. En aquest sentit, les infraestructures més urgents segons els agents socioeconòmics són el desdoblament de l'eix de l'Ebre, el desdoblament de l'N-420, l'estació de mercaderies de l'Aldea, el port comercial dels Alfacs, l'alliberament dels peatges de l'AP-7 entre l'Ampolla i Amposta i l'anella viària del Delta. Tot i que el govern va anunciar que es bonificarien els peatges quan comencessen les obres de la variant de l'Aldea, encara ho està negociant amb l'Estat.