Campanya dels comerços del Port de la Selva per obrir més dies d'estiu
Han organitzat xerrades per millorar els establiments i oferir productes més atractius i s'han organitzat activitats els caps de setmana de maig a setembre
Allargar la temporada d'estiu, millorar els comerços, poder oferir un producte més atractiu, de proximitat, amb l'“autenticitat del territori que ens envolta”, i fidelitzar la clientela actual –en gran part formada per visitants de cap de setmana i de temporada–, són alguns objectius de l'Associació de Restauració i Comerç del Port de la Selva (ARC) per aquesta temporada. I, per aconseguir-ho, l'associació que es va crear fa tres anys i que abasta el 80% de les empreses –o llicències fiscals– que hi ha a la població, han organitzat una sèrie de xerrades per assessorar els comerços i restauradors “amb ganes d'incorporar petites estratègies” i generar “noves oportunitats de negoci”. “A vegades petits retocs o detalls poden ajudar a fidelitzar els clients”, va explicar el portaveu d'ARC, Jordi Cervera.
Al Port de la Selva hi ha prop de noranta empreses entre botigues, restaurants, bars, hotels i agències immobiliàries, entre d'altres, de les quals, segons Cervera, hi ha una seixantena que obren tot l'any i la resta només ho fan els mesos d'estiu. Ara l'associació, conjuntament amb l'Ajuntament, ha endegat una campanya per aconseguir allargar els mesos d'obertura dels comerços i establiments relacionats amb el turisme, organitzant activitats “potents” cada cap de setmana –del 20 de maig al 15 de setembre–. La idea és que tots els establiments que ho desitgin puguin obrir cada dia de juny a setembre i “que es guanyin la vida”.
LA XIFRA
LA FRASE
Convidar clients a sopar
Una de les propostes innovadores que s'estan estudiant en l'Associació de Restauració i Comerç del Port de la Selva és la de convidar en un sopar entre 20 i 25 clients habituals dels establiments del Port de la Selva –no només d'estiu sinó també de l'hivern– “perquè ens diguin el que fem malament i així poder-ho modificar”. “La nostra intenció és saber els nostres defectes per poder millorar i oferir més bon servei als nostres clients ”, va dir Jordi Cervera. S'ha previst organitzar l'acte per després de l'estiu, “probablement l'octubre o novembre”.