Economia

tantxtant

L'empresa autèntica

“Les empre­ses autènti­ques estan per sobre de la mit­jana en capa­ci­tat per atraure i esta­blir rela­ci­ons de lle­ial­tat a llarg ter­mini amb els seus cli­ents i tre­ba­lla­dors. Cada cop tenim més en compte l'auten­ti­ci­tat i la inte­gri­tat d'una empresa abans de deci­dir si volem tenir-hi trac­tes o no. Els con­su­mi­dors mos­tren una major pre­ferència per a pro­duc­tes, ser­veis i experiències con­nec­ta­des amb l'autèntica iden­ti­tat d'una orga­nit­zació. Per això, la capa­ci­tat d'una empresa per rela­ci­o­nar el seu pas­sat i la seva herència amb el seu pre­sent, per actuar d'acord amb les seves con­vic­ci­ons i trans­me­tre la seva sin­gu­la­ri­tat local és cru­cial per a la repu­tació de l'empresa i per al seu èxit en el mer­cat” (Aut­hen­tic Com­pa­nies are the Win­ners of Tomor­row, N. Sta­gis).

Aquest va ser un dels mis­sat­ges clau de la sessió Sos­te­ni­bi­li­tat de la marca: noves pers­pec­ti­ves de crei­xe­ment, orga­nit­zada pel Medinge Group a Esade, en la qual van inter­ve­nir Simon Pater­son (Pater­son Asso­ci­a­tes) i Enric Ber­nal (Pinea 3 Living Orga­ni­sa­ti­ons). El Medinge Group és un col·lec­tiu d'experts en cons­trucció de la marca (bran­ding), sense afany de lucre, que té com a objec­tiu influir sobre les empre­ses perquè esde­vin­guin més huma­nes i huma­nitàries.

L'excep­ci­o­nal durada i gra­ve­tat de la crisi econòmica actual posen de mani­fest, de manera cada cop més evi­dent, que el vell model orga­nit­za­tiu és una de les cau­ses estruc­tu­rals d'aquesta crisi. Men­tre no siguem capaços de superar el vell para­digma empre­sa­rial, difícil­ment acon­se­gui­rem sor­tir del pou. Neces­si­tem orga­nit­za­ci­ons ober­tes, que gene­rin con­fiança, que fomen­tin la col·labo­ració i sàpiguen defi­nir un pro­jecte atrac­tiu i valuós per al con­junt de la soci­e­tat. En defi­ni­tiva, tot indica que el futur estarà en mans d'aque­lles mar­ques que siguin per­ce­bu­des com a autènti­ques i que sàpiguen com con­ci­liar els seus interes­sos amb els d'una gran vari­e­tat de stake­hol­ders.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.