Empreses

La publicitat que es veu des de l'aire

Un jove maresmenc crea anuncis al camp amb plantes per ser vistos des dels avions

És un anunci que veu­ran 600.000 per­so­nes de manera directa a més de les que ho puguin fer a través de les xar­xes soci­als. És un anunci bonic, efímer i ecològic, amb la bellesa i la sos­te­ni­bi­li­tat com a ingre­di­ents prin­ci­pals. És un anunci que sorprèn, inno­va­dor, que crida l'atenció perquè és una pro­posta inu­sual. Els pas­sat­gers que fins a mit­jan novem­bre ater­rin a l'aero­port del Prat podran obser­var, des de la fines­treta, un anunci gegant, de 126 per 80 metres, de l'empresa de software Red Hat i que té la pecu­li­a­ri­tat d'estar fet amb gespa plan­tada sobre un camp de con­reu.

La idea és de Car­los Casas, un veí de Cabrils de 27 anys, que ha creat l'empresa Fly and Flowers i que defi­neix la seva acti­vi­tat com a “proveïdor de suport publi­ci­tari”. És a dir, que tre­ba­lla cre­ant l'anunci per a qui con­tracti els seus ser­veis. Red Hat ha estat la segona de fer-ho amb motiu del saló WM world, dedi­cat entre el 9 i 11 d'octu­bre pas­sats a la informàtica en núvol a la Fira de Bar­ce­lona. Ho fa exclu­si­va­ment amb plan­tes, i el mètode depèn del que demani el cli­ent. En el cas de Red Hat, s'ha plan­tat gespa en un camp llo­gat a un pagès. A causa de les grans dimen­si­ons i del mate­rial amb què es tre­ba­lla, ha estat una tasca que ha reque­rit un equip de 30 per­so­nes, inclo­ent-hi un agri­men­sor que ha dibui­xat en el ter­reny els trets de l'anunci: des de les lle­tres fins a l'ombra del bar­ret. “Hem neces­si­tat 870 esta­ques per fer l'anunci i nou dies de mun­tatge”, explica Casas, que explica que bona part de la feina és man­te­nir l'anunci en bones con­di­ci­ons. En el cas del Prat, cal inver­tir cinc hores a regar les plan­tes, “una per una per no mal­gas­tar aigua”, diu. Si el cli­ent hagués vol­gut un anunci amb colors s'hau­ria optat per plan­tes amb flor. El pagès pro­pi­e­tari del ter­reny ha for­mat part de l'equip, “ja que ell és qui coneix millor el seu ter­reny” explica Casas.

No només ha cal­gut un bon equip per ins­tal·lar l'anunci. Dar­rere del dis­seny hi ha con­ver­ses amb pilots per estu­diar de quina manera l'anunci és més visi­ble des d'un avió. “He estu­diat tant les plan­tes com els avi­ons”, explica l'empre­ne­dor, que ha arri­bat a la con­clusió que l'Air­bus 320 és el model que més aterra al Prat i que en l'ater­ratge, més suau que l'enlai­ra­ment, hi ha un temps d'expo­sició de l'anunci entre 8 i 9 segons. El camp esco­llit és entre el riu Llo­bre­gat i la pista prin­ci­pal, la que s'uti­litza de manera pre­fe­rent per ater­rar.

La pri­mera acció de Fly and Flo­ers va ser per encàrrec de la pro­duc­tora War­ner Bros, que volia anun­ciar l'estrena de la pel·lícula El cava­ller fosc amb l'apa­rició del logo­tip de Bat­man en un camp de Sant Boi de Lluçanès. En aquest cas, el con­cepte era un altre: no era pas un anunci per ser vist des de l'aire sinó la gra­vació d'un vídeo que mos­tra la silu­eta del famós rat­pe­nat en un camp. La figura, en aquest cas, es va fer segant l'herba i el vídeo, a penes de mig minut de durada, corre per les xar­xes soci­als en forma de cam­pa­nya viral i ha rebut més de 23.000 visi­tes al por­tal You­tube.

Casas ha vol­gut con­ju­gar en Fly and Flowers la seva passió per la jar­di­ne­ria amb el con­ven­ci­ment que l'eco­lo­gisme és cab­dal. “Bus­cava un con­cepte de publi­ci­tat nou que fos ecològic, ja que avui dia això és una neces­si­tat. A més volia que fos inno­va­dor i bonic, i tot i que això de la bellesa és un con­cepte sub­jec­tiu, les plan­tes en gene­ral agra­den”, argu­menta. En la seva filo­so­fia d'empresa, dar­rere la qual hi ha una feina prèvia de tres anys, també hi ha con­cep­tes com l'efímer i el cíclic, obli­gats en una pro­posta en què les plan­tes en són el suport.

És difícil par­lar de preus, ja que l'anunci inclou mil vari­a­bles, com els dies d'expo­sició, la superfície, el tipus de plan­tes que reque­reixi i fins i tot la tem­po­rada en què es faci, ja que el nom­bre d'hores de sol és major a l'estiu que a l'hivern. El de Red Hat es des­mun­tarà en un parell de set­ma­nes i el pagès podrà pen­sar què fer-ne, del ter­reny. Casas estarà pen­sant, en canvi, en el pro­per anunci que li pugui encar­re­gar alguna empresa de publi­ci­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.