Economia

Gerió entra en el món de les gelatines

L'empresa produeix més de 500 milions de caramels i el seu principal mercat és l'Estat espanyol

La nova gamma de caramels combina fruita, xocolata i mel

Con­fi­gi­rona, empresa ela­bo­ra­dora dels cone­guts cara­mels Gerió, ha entrat en el món de les gela­ti­nes i acaba de treure al mer­cat una nova gamma de cara­mels que com­bina fruita, xoco­lata i mel. La base d'aquests cara­mels és l'agar-agar, una gela­tina rica en mine­rals, proteïnes, vege­tals i fibra “i que no aporta calo­ries”. “El seu ori­gen vege­tal és l'alga ver­me­lla, molt cone­guda en països com ara el Japó. És idònia per a les per­so­nes que no volen con­su­mir gela­ti­nes d'ori­gen ani­mal”, explica el direc­tor gene­ral de l'empresa, Joan Saguer, que asse­gura que per la tipo­lo­gia del cara­mel és apta no només per als mer­cats occi­den­tals, sinó també per als àrabs i fins i tot per al jueu. Els nous cara­mels Jelly Agar-Agar Gerió han sor­tit al mer­cat amb set gus­tos dife­rents: plàtan, préssec, taronja, maduixa, móra, cirera i meló i tots estan ela­bo­rats amb un 25% de suc de fruita. També es far­ceix amb mel o pot por­tar un bany de xoco­lata.

L'empresa també traurà, aquest any, una nova gamma de cara­mels tous que “com­bi­na­ran llet i suc de frui­tes”. “És a dir, seran un tof­fee amb gust de fruita”, comenta Saguer.

El catàleg de Gerió té unes 500 referències i pro­du­eix més de 500 mili­ons de cara­mels. Hi ha des de cara­mels històrics de la marca (com ara els durs amb gust de fruita, mel o euca­lip­tus) fins a tot un assor­ti­ment amb sabors i for­mes més arris­ca­des (tof­fees, amb licors o caput­xi­nos). I entre tots aquests pro­duc­tes, Saguer des­taca el cara­mel far­cit de mel –“que té molt d'èxit perquè ens hem que­dat sols fabri­cant-los”–, els mini­ca­ra­mels –“una mida en què Gerió va ser pio­nera en el mer­cat i amb què l'empresa va començar a avançar tec­nològica­ment”– i també els bom­bons que es pre­nen de cor­te­sia amb el cafè. Aquests dar­rers sur­ten a milers des de la fac­to­ria de Bon­matí, on l'empresa té una línia exclu­siva dedi­cada a fabri­car-los.

El 90 per cent de la pro­ducció de Gerió són les boti­gues de lla­mi­na­du­res i el seu prin­ci­pal mer­cat és l'Estat espa­nyol. “Ens hem espe­ci­a­lit­zat en aquest seg­ment, i tra­di­ci­o­nal­ment ens diri­gim més a un públic adult”, indica Saguer.

Actu­al­ment, l'empresa Con­fi­gi­rona exporta direc­ta­ment entre un 10 i un 12 per cent de la seva pro­ducció. Sobre­tot, les ven­des a l'exte­rior se cen­tren en l'Estat francès (en aquest país, els seus pro­duc­tes es poden tro­bar prin­ci­pal­ment en hiper­mer­cats), però l'empresa també té presència a Austràlia, la Xina, Angla­terra, Itàlia o Bèlgica a través de petits dis­tribuïdors. A més, com que la planta té acords amb empre­ses i dis­tribuïdors inter­na­ci­o­nals, això fa que els seus cara­mels es puguin tro­bar en molts punts del pla­neta (omplint cai­xes de record o en d'altres for­mats). Entre els objec­tius que s'ha mar­cat l'empresa hi ha créixer més a l'exte­rior.

LES XIFRES

12
per cent
és l'exportació de Gerió. El seu principal mercat a l'exterior és l'Estat francès i ven a hipermercats.
500
referències
és el catàleg de l'empresa gironina. L'empresa té actualment una trentena de treballadors.

Una empresa amb 75 anys d'història

Configirona celebra aquest any el seu 75è aniversari. Va néixer l'octubre del 1939, segons assegura Saguer, que disposa d'un certificat d'alta de l'empresa en què consta que un grup de confiters de Girona es van ajuntar en un obrador al carrer Joaquim Vayreda de Girona. Allà, hi feien caramels, xocolata i torrons. El grup es va acabar dividint. Uns feien caramels i els altres, xocolata. “Entre el 1956 i el 1957, els qui s'encarregaven de fer els caramels van haver de tancar i el pare, que aleshores feia de flequer a Castellfollit de la Roca, tenia ganes de canviar d'aires i va comprar l'empresa”, assegura. Pocs anys després, la producció es va traslladar al carrer Alacant, al Mas Xirgu i, d'aquí, “amb les obres del TAV, el Ministeri de Foment ens va forçar a traslladar-nos”. El 2007, l'empresa iniciar el traslladat a Bonmatí a una de les naus de l'antiga tèxtil Levi's. Primer ho va fer amb les oficines i ja hi són plenament des de fa tres anys. Ocupa uns terrenys de 20.000 m² i la planta de producció és de 7.500 m².



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia