Es reprenen les negociacions dels dos expedients de regulació d'Indcar d'Arbúcies

El comitè d'empresa i la direcció de la car­ros­sera Ind­car d'Arbúcies van repren­dre ahir, amb la medi­ació de Tre­ball, la nego­ci­ació dels dos ERO que tenen sobre la taula: un per fora 45 dels 180 tre­ba­lla­dors i l'altre per ampliar la sus­pensió tem­po­ral de feina que ja està afec­tant tota la plan­ti­lla. Segons va expli­car el pre­si­dent del comitè, Pau Cas­ta­nyer, les nego­ci­a­ci­ons s'han des­blo­que­jat. Ara l'empresa ofe­reix un dia més d'indem­nit­zació per als afec­tats. És a dir, 35 dies per any tre­ba­llat, amb un topall de 22 o 18 mesos –en funció de les com­pen­sa­ci­ons per a la resta de la plan­ti­lla, que esta­ria afec­tada per l'ERO tem­po­ral, unes com­pen­sa­ci­ons que, segons Cas­ta­nyer, l'empresa també ha millo­rat–. Els tre­ba­lla­dors es reu­ni­ran avui en assem­blea per deci­dir si accep­ten el tracte o bé fan més pro­tes­tes. D'altra banda, la patro­nal Pimec Girona ha mos­trat el seu suport a la direcció d'Ind­car, afir­mant que l'empresa es troba en un procés «d'inter­na­ci­o­na­lit­zació» i no pas de des­lo­ca­lit­zació –fent referència a l'ober­tura per part d'Ind­car d'una planta a Macedònia–, que això demos­tra la seva empre­ne­do­ria i que mol­tes vega­des aques­tes ope­ra­ci­ons ser­vei­xen per man­te­nir els cen­tres de pro­ducció a casa nos­tra.