Economia

Aigua de Sant Aniol projecta créixer en supermercats

També ha impulsat les seves vendes en la restauració i potencia l'exportació

L'empresa va tancar el 2014 amb un 30% més de facturació, increment que espera repetir aquest any

L'empresa gironina Aigua de Sant Aniol va tancar el 2014 amb un increment d'un 30% en la xifra de negoci i amb una facturació de 3,5 milions d'euros, i de cara a aquest any preveu créixer fins a un 35% en facturació. Tot això és possible, segons va assegurar ahir el director general de l'empresa, Ferran Ribalta, per l'aposta que està fent l'empresa a reforçar la seva presència en restaurants, impulsar les vendes en supermercats i potenciar l'exportació.

En restauració, on l'empresa fa el 65% del seu negoci, s'han associat, segons Ribalta, “amb restaurants d'estrella Michelin, grups de restauració i hotels que aporten valor a la marca”.

Pel que fa als supermercats, sempre segons Ribalta, a la demarcació de Girona és on tenen força presència, però en canvi a la resta de demarcacions catalanes no hi estaven “ben representats”. “És per això que ho estem impulsant, perquè aquesta és la nostra pota més feble; normalment, en el sector de l'aigua embotellada, el 70% del negoci es fa en supermercats, i la resta, a l'hostaleria, però nosaltres tenim aquest percentatge invertit”, va dir. L'objectiu, segons Ribalta, és que la distribució en supermercats i alimentació superi el 40%.

El 90% de les vendes d'Aigua de Sant Aniol són a l'Estat espanyol, “sobretot a Catalunya”, i el 10% restant són en exportació. Actualment l'empresa ven als Estats Units i al Japó, però també està obrint mercats a Singapur, Indonèsia, Austràlia i Nova Zelanda.

L'empresa ha invertit mig milió d'euros a la planta embotelladora per millorar la capacitat productiva “i fer unes línies més eficients”. L'any passat va envasar fins a 20 milions d'ampolles i té una trentena de treballadors. Aigua de Sant Aniol envasa en format PET (plàstic) i vidre premium, des d'ampolles de 25 centilitres fins a garrafes de 5 litres, i “no fa marca blanca”, ja que són “l'única aigua d'origen volcànic de Catalunya” i “aquest és el lema” que els identifica.

LA XIFRA

3,5
milions d'euros
va facturar l'empresa embotelladora, que aquest any vol incrementar la xifra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia