Emprenedors

Mirubee posa a prova el consum elèctric

La seva tecnologia permet desagregar les dades per cada electrodomèstic i facilita el guany en eficiència i estalvi

És un dels cos­tos fixos des­ta­cats en l'eco­no­mia fami­liar però la infor­mació que ens aporta la fac­tura de la llum és més aviat escassa, i per això també resulta com­pli­cat saber com obte­nir un ús més raci­o­nal i efi­ci­ent de l'elec­tri­ci­tat.

Aquest és el repte que es va pro­po­sar sal­var Miru­bee l'any 2011, quan Àlex Bar­berà i Nacho Vives van llançar aquesta start-up amb l'objec­tiu de desen­vo­lu­par una pla­ta­forma en línia que servís com a eina per estal­viar ener­gia a les llars.

Han pas­sat tres anys en què els empre­ne­dors -als quals se'ls va afe­gir més tard Víctor Rodríguez- han estat cen­trats a desen­vo­lu­par la tec­no­lo­gia basada en intel·ligència arti­fi­cial que per­met des­a­gre­gar el con­sum que fa cada un dels apa­rells elèctrics d'una casa.

Ho han fet sota el parai­gua de la incu­ba­dora de Telefónica, Wayra, que a més va entrar al capi­tal de la com­pa­nyia amb una apor­tació de 40.000 euros l'octu­bre de 2011. Els empre­ne­dors també han tan­cat en aquest temps un préstec amb ENISA de 50.000 euros i un altre amb Caixa Capi­tal Risc, també de 50.000 euros, i han tan­cat dues ron­des de finançament amb Enel el 2013 i el 2014 amb una apor­tació glo­bal de 650.000 euros.

El fun­ci­o­na­ment del sis­tema és sen­zill. L'usu­ari com­pra i ins­tal·la a la seva llar l'equip mesu­ra­dor Miru­box, que té un cost de 119,50 euros, “i a par­tir d'aquí no ha de pagar res més perquè acce­dir a la pla­ta­forma és gratuït”, apunta Bar­berà. De fet l'empre­ne­dor cal­cula que l'usu­ari pot amor­tit­zar el cost del dis­po­si­tiu en el pri­mer any “perquè amb la infor­mació que t'aporta pots asso­lir un estalvi en la des­pesa de la fac­tura elèctrica d'entre un 10% i un 15%”.

A través dels senyals que emet cada apa­rell -un sis­tema simi­lar a l'anàlisi de les ones per al reco­nei­xe­ment de veu, explica Bar­berà-, Miru­box fa una mena de foto­gra­fia sobre el con­sum que fa cada un dels elec­tro­domèstics i les pun­tes horàries en les quals es pro­du­eix el major con­sum. “El dis­po­si­tiu neces­sita un parell de set­ma­nes d'anàlisi de les pau­tes d'aquest con­sum per reconèixer els dife­rents apa­rells i a par­tir d'aquí és capaç de fer una radi­o­gra­fia diària d'aquest con­sum”, explica l'empre­ne­dor.

Miru­bee ha ini­ciat la comer­ci­a­lit­zació de la seva pla­ta­forma aquest 2015 i ja dis­posa de més de 200 usu­a­ris, tot i que Bar­berà reco­neix que “la comer­ci­a­lit­zació és lenta”.

I és que a pesar que la fac­tura elèctrica pugui ser un veri­ta­ble mal­de­cap per a mol­tes eco­no­mies domèsti­ques -el mer­cat espa­nyol és un dels que tenen el rebut de la llum més car d'Europa i un dels que han patit un major incre­ment en els dar­rers anys- Bar­berà des­taca que “la majo­ria dels con­su­mi­dors no s'infor­men sobre com poden reduir aquesta fac­tura”.

De fet l'empre­ne­dor apunta que la majo­ria dels seus usu­a­ris obtin­drien estal­vis si con­trac­tes­sin la tarifa de dis­cri­mi­nació horària, “però és un pas que quasi ningú fa perquè tota la pape­rassa fa man­dra”. Per això Miru­bee ultima la posada en marxa d'un nou ser­vei que asses­sora els seus usu­a­ris sobre les pas­ses a fer en aquest tipus de ges­ti­ons amb les com­pa­nyies dis­tribuïdores.

A més els empre­ne­dors estan en con­tacte amb aques­tes matei­xes com­pa­nyies “per pro­veir-los el nos­tre sis­tema amb marca blanca perquè aques­tes alhora el puguin ofe­rir als seus cli­ents amb la seva marca”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia