Economia

Catalunya lidera l'interès pels vehicles ecoeficients

Un alt percentatge de conductors catalans es declaren partidaris de les versions ecològiques dels automòbils

Els models híbrids són els preferits i els elèctrics comencen a despuntar en el mercat

Tot i que encara no representen més que l'1% del total de vehicles que es compren o es venen a l'Estat espanyol, els de propulsió ecoeficient han entrat amb força en el mercat, sobretot a Catalunya, al País Basc i a Madrid, les tres comunitats de l'Estat que encapçalen l'interès dels conductors per aquest tipus de vehicles, segons conclou un estudi elaborat per Direct Seguros.

Fet sobre una mostra de més de 83.000 conductors de tot l'Estat, l'estudi indica que per al 54% dels conductors de la mostra els motors dièsel continuen sent els preferits, seguits per la versió de benzina, amb el 45%.

Tanmateix, la creixent preocupació pel medi ambient i el desenvolupament paral·lel de noves tecnologies, afegit a la promoció que es fa de la utilització de mitjans de transport més nets, han provocat que cada cop hi hagi més conductors que es decantin per vehicles ecoeficients a l'hora d'adquirir-ne un. Catalunya, Madrid i el País Basc destaquen per sobre de la resta de comunitats de l'Estat, amb el 12%, el 15% i el 18%, respectivament, de conductors favorables als vehicles ecoeficients.

Entre les diverses tecnologies de vehicles ecològics, el 77% dels conductors catalans de la mostra, i el 75% dels del conjunt de l'Estat es decanten pel motor híbrid mentre que, per l'elèctric, el 12% dels catalans hi han mostrat interès i la tecnologia del gas liquat (GLP) és l'opció per a l'11% de conductors. En el total de l'Estat, la tecnologia GLP obté un 14% d'adeptes i el vehicle de propulsió elèctrica desperta interès per al 9% de conductors.

En canvi, el cotxe elèctric entra molt lentament en el mercat a comunitats com Andalusia o al País Valencià, on només assoleix el 2% de les preferències. En canvi, a Galícia, l'elecció de vehicles elèctrics ja se situa en el 10%. El País Basc té el percentatge més baix de l'Estat d'usuaris que mostren preferència pels cotxes híbrids, amb el 51%, i creix fins al 25% els qui trien un cotxe amb propulsió GLP, mentre que el 18% opten per l'elèctric.

Posicionament

Una altra mostra de l'interès de Catalunya per la mobilitat sostenible es la celebració a Barcelona, el 17 i 18 d'octubre vinent, de la 5a edició d'Expoelèctric, la gran cita de vehicles elèctrics del sud d'Europa. Coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura a Catalunya, les principals marques del sector mostraran les novetats en cotxes elèctrics i híbrids endollables, i les últimes tecnologies relacionades amb l'estalvi energètic per a vehicles.

D'altra banda, el govern va presentar fa unes setmanes un estudi en què s'analitza la viabilitat de crear un consorci industrial per produir i comercialitzar una moto elèctrica urbana, tipus escúter, dissenyada, produïda i distribuïda íntegrament per empreses catalanes. Antoni Maria Grau, director general d'Indústria, va explicar que el fet que Barcelona sigui una de les ciutats europees amb més motos però on pràcticament no en circulen d'elèctriques, va fer que el govern a impulsés aquest projecte conjunt amb les empreses del sector, que ja fabriquen motos elèctriques però que no són urbanes.

La proposta de consorci la van presentar a Bultaco, Rieju, Volta, Scutum i Torrot, que s'encarregarien de fabricar una moto elèctrica amb una potència d'uns 125 cc, una autonomia de 50 quilòmetres i un preu d'uns 4.000 euros.

12
per cent
dels conductors catalans enquestats són els que es manifesten favorables a adquirir cotxes ecoeficients.
77
per cent
d'usuaris de vehicles a Catalunya són els que triarien un cotxe híbrid de les modalitats ecològiques.
54
per cent
dels ciutadans de l'Estat són els que encara prefereixen vehicles amb motor de propulsió dièsel.

Goldcar tria Barcelona i Palma com a ‘smart cities'

La companyia líder en lloguer de vehicles, Goldcar, ha triat les ciutats de Barcelona i Palma de Mallorca per desenvolupar les seves primeres ciutats intel·ligents a l'Estat a través de les quals posarà en marxa la seva flota de vehicles elèctrics, formada pel model Nissan Leaf, un vehicle al cent per cent elèctric i que té una autonomia de 200 quilòmetres. El projecte forma part de la iniciativa Goldcar Blue, dins l'estratègia de responsabilitat social corporativa (RSC) de la companyia. Pel conseller delegat de Goldcar, Juan Carlos Azcona, amb la iniciativa es pretén impulsar l'ús d'aquest tipus de vehicles entre els clients de la companyia i, a més, demostrar que es tracta d'una alternativa “factible, real i amb un cost molt baix”. A Barcelona hi ha 300 punts de càrrega disponible per a aquests vehicles i a Palma de Mallorca n'hi ha 174.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.