La majoria de turistes estrangers que visiten les comarques de Lleida són francesos

L'estudi elaborat amb una enquesta sobre 950 empreses del sector i amb un 22,10% de resposta, demostra que prop d'un 89% no du a terme una política comercial activa a nivell internacional i que tot i això el 30% reben turistes estrangers. La majoria d'empreses que han participat pertanyen a comarques dels Pirineus. L'assessor de META 8, Jordi Blanch, assegura que si sense promoció es reben turistes el mercat pot créixer molt treballant i diversificant els mercats on oferir el turisme de Lleida.

Un 75% de les empreses disposen d'una web per donar-se a conèixer, però bona part d'aquestes, un 66,5% no permeten tancar les vendes en línia. Les empreses es recolzen en els organismes públics com el Patronat de Turisme per accedir a mercats estrangers, a través de fires i 'workshops', però no aprofiten tot el rendiment que pot donar. En molts casos la manca de recursos humans i de diners, si són petites o mitjanes empreses impedeix que inverteixin en formació, difusió a l'estranger o millora de la web. Pel que fa als idiomes usats a les webs, el castellà és el que més apareix i els que més destaquen són el francès i l'anglès. Moltes vegades la web només es tradueix i no s'adapta a la llengua.

Més de la meitat de les empreses enquestades es mostren predisposades a adaptar-se a les exigències dels turistes procedents de nous mercats. De l'estudi se n'extreu que s'ha de potenciar la promoció a França, Regne Unit, el Benelux, Alemanya i Rússia. Mercats que s'espera poder obrir més gràcies a l'entrada en funcionament de l'aeroport d'Alguaire el pròxim mes de desembre. Moltes empreses es veuen limitades per una excessiva dependència del turisme de proximitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La farmacèutica Esteve inverteix 100 milions en una nova planta a Celrà

CELRÂ
economia

Cinquanta contribuents sumen un deute amb la Hisenda catalana de més de 83 milions

barcelona
economia

Criteria dobla la seva participació a Telefónica amb l’objectiu de ser el seu primer accionista

barcelona
EMPRESA

Scalpers obre avui les portes d’un nou ‘outlet’ a Llagostera

LLAGOSTERA

El càmping la Ballena Alegre vol ser referent de turisme regeneratiu

SANT PERE PESCADOR
Transport

Air China torna a connectar Barcelona amb Xangai

Barcelona
ECONOMIA

L’enogastronomia, el més valorat pels turistes del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Matadepera té l’índex socioeconòmic més alt dels municipis de més de 500 habitants

Barcelona

El mercat d’Olot convertirà les minves de les parades en salses i brous

OLOT