Kibuc obrirà botigues a capitals espanyoles enguany
La franquícia de mobles de disseny propi preveu créixer un 14% en vendes durant el 2016
En la nostra aposta, volem donar el millor preu ajustat a alta qualitat
Després d'un 2015 en què el dissenyador i fabricant de mobles Kibuc va complir amb escreix les expectatives, amb 43 milions d'euros de vendes que suposaven una progressió del 8% respecte de l'exercici anterior, el 2016 ha de ser, mitjançant una intensiva tasca de màrqueting, el de consolidació en el mercat per propiciar noves iniciatives d'expansió de la xarxa de botigues, amb noves obertures a grans capitals espanyoles.
“Els bons resultats de l'any passat ens han animat a ser ambiciosos per a enguany i ens proposem assolir l'objectiu d'augmentar la facturació un 14%”, explica Manel Cantarino, director comercial de la firma, qui assenyala que aquesta aspiració es planteja en un moment en què el mercat està molt pla, en què el consumidor, a l'entendre de Cantarino, “sembla haver deixat l'adquisició de mobles al furgó de cua de les seves prioritats”. Si bé no hi ha una decisió presa quant a l'obertura de noves botigues, a Catalunya, on ara s'ubiquen 24 dels 52 establiments de la xarxa, amb vista a la segona meitat de l'any podrien cristal·litzar els projectes d'obrir botiga al Tarragonès o a ciutats del Vallès com ara Terrassa o Sabadell. Pel que fa a la resta de l'estat, l'empresa compta també a establir-se en ciutats importants: “Hi ha possibilitats d'obrir noves botigues, tot calculant les possibilitats de negoci de cada lloc, analitzant els targets dels clients potencials.” L'empresa sospesa seriosament a possibilitat d'establir-se a Madrid, als seus barris més cèntrics, atès que “estem observant que ara mateix la rutina del client és anar a comprar a les zones cèntriques, no haver de desplaçar-se gaire”. A Madrid se li podrien afegir altres ciutats importants de la pell de brau. Ara mateix, Kibuc té presència a Catalunya, País Basc, València, Madrid, Galícia, Cantàbria, Aragó, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Múrcia i Illes Balears.
Amb tot, els esforços de l'empresa s'hauran de concentrar enguany en el màrqueting, per ampliar el coneixement de la marca. Dins d'aquesta estratègia, l'empresa vol desplegar cada mes una acció, una prioritat, ja sia en productes concrets o serveis. Aquest mes de març, la promoció de la marca es basarà en el finançament, tot oferint als clients potencials la possibilitat de començar a pagar la seva compra d'avui a partir de setembre, en deu mesos, sense interessos ni comissions. A l'abril, l'accent es posarà en el moble infantil i juvenil.
Kibuc, des que la central de compres va esdevenir franquícia, l'any 2000, ha maldat per diferenciar-se en un mercat com el del moble, molt sacsejat per la crisi i condicionat per la presència omnipresent dels grans operadors del low cost. “Des de fa setze anys, estem fent un producte exclusiu, que es defineix en bona part per les necessitats que presenta el mateix client, el qual acaba personalitzant el moble al seu gust i pot comptar que el producte li és servit en no més de 45 dies. És una clara estratègia de diferenciació, per tal de diferenciar-nos dels nous operadors que han anat sorgint.” L'al·lusió al factor Ikea és inevitable i, segons Cantarino, “Ikea cerca funcionalitat a través del preu, mentre que Kibuc cerca la funcionalitat sense renunciar a la qualitat”. En aquesta aposta, afegeix Doñate, “es tracta de donar el millor preu possible ajustat a alta qualitat”. Kibuc cerca el client d'un rang mitjà i mitjà-alt, un propòsit que, com diu el director comercial de Kibuc, “ha estat un encert, perquè ens ha permès fer-nos forts durant la crisi”. Tenir producte exclusiu ha fet que Kibuc, contràriament a les empreses que vénen producte més genèric, no hagi d'estar contínuament batallant pels marges comercials.
Kibuc té al mercat sis col·leccions de menjadors; sis de dormitoris; quatre de mobles juvenils i infantils i 28 models de tot el que és tapisseria (butaques, sofàs). Cal dir, però, com remarca Doñate, que “la personalització que fem per al client suposa que la varietat de producte sigui més àmplia, ja que poden variar colors i teixits”. Un dels valors que distingeixen la firma de mobles és, com diu el responsable de Producte de Kibuc, “refrescar les col·leccions: cada any n'hi ha deu de noves o renovades”.
Dones d'entre 24 i 54 anys
El perfil de qui acut a Kibuc a comprar els seus mobles és una dona, de 24 a 54 anys, que haurà de prendre la decisió final de la seva família en la tria del producte. Així mateix, com tenen ben estudiat a Kibuc, és algú que no té gaire temps per dedicar a aquest menester, encara que és una persona reflexiva i que abans d'assenyalar el que vol ha fa comparatives al mercat. Per seduir-la, Kibuc, a banda d'oferir-li quatre estilsper triar (natural, full color, tradicional, cool white), va a casa seva a fer mides o recorre a la imatge virtual en 3-D.
Kibuc obrirà botigues a capitals espanyoles enguany