Empreses

ABA English crearà una empresa per entrar a la Xina

La firma de cursos d'anglès en línia obre també ronda de finançament

ABA English ultima la constitució d'una nova societat per entrar al mercat xinès. La firma de cursos d'anglès en línia preveu tancar la seva entrada al gegant asiàtic aquest 2016, “i pel tipus d'activitat i sector el govern xinès ens obliga a crear una societat allà”, explica el conseller delegat de la firma, Javier Figarola.

El salt a la Xina suposarà un pas important per a la firma, ja que els països asiàtics representen el 50% del mercat mundial de la formació digital d'anglès. L'entrada a la Xina és un pas més en un procés d'internacionalització que va començar ben bé des de la creació de la companyia el 2007. De fet ABA English té 7 milions d'usuaris al món, amb especial implantació al Brasil, Itàlia, Mèxic i França (on es concentra més de la meitat dels seus alumnes). Enguany, “independentment de l'obertura del mercat xinès”, explica el conseller delegat de la firma, ABA English preveu un salt important en el nombre d'usuaris i assolir els 15 milions. L'increment vindrà en part de l'obertura de nous mercats, com Rússia, on l'empresa va començar a operar fa 5 mesos “i on hem fet una inversió important per captar alumnes”, diu Figarola, o Turquia.

El model de negoci de la firma “és molt escalable”, afegeix, cosa que impulsa el creixement amb l'aportació dels diferents mercats on està present, “i a més tenim una capacitat d'atracció que ens diferencia de la molta oferta que hi ha en la formació d'anglès en línia”, destaca Figarola. Una diferenciació que radica sobretot a aplicar un mètode d'aprenentatge natural, basat més en l'ús de l'idioma en situacions reals que no pas en la gramàtica.

Aquesta mateixa filosofia és la que ha aplicat l'empresa en l'aplicació que va llançar fa uns mesos i que li ha permès guanyar pes als mercats més emergents “on els alumnes fan servir més aquest canal per seguir els cursos, mentre que als països més desenvolupats domina més l'ordinador”.

Model ‘freemium'.

ABA English segueix el model de cursos freemium, és a dir, ofereix una primera part de continguts de manera gratuïta i l'usuari ha de pagar si vol accedir a més materials. L'empresa no revela ni les xifres de facturació ni el percentatge d'alumnes que opten pel format de pagament -a partir d'una quota de 70 euros l'any-, però en tot cas Figarola defensa que el rati és bo: “Aquest és un model de negoci que es basa molt en el volum, això és el que ens permet oferir cursos de molta qualitat a un preu molt competitiu.” Per altra banda, ABA English també ha obert una línia dirigida a oferir cursos per a empreses, un segment que encara representa un percentatge petit de la seva xifra de negoci però que la firma preveu incrementar en els pròxims anys: “A pesar de la forta competència que hi ha amb els cursos subvencionats esperem créixer perquè podem oferir molta més qualitat.”

Per assumir el creixement i la internacionalització l'empresa ha obert també una nova ronda de finançament que Figarola preveu tancar també al llarg dels pròxims mesos. La firma ja va tancar una primera ronda el 2014 de 2,5 milions d'euros, que va suposar l'entrada de diversos inversors privats i de la firma de capital de risc Nauta Capital.

mercat

1.500 milions de persones aprenent anglès

El mercat dels cursos d'anglès és més que gran. S'estima que hi ha prop de 1.500 milions de persones al món que l'estudien, “perquè no hi ha cap dubte que l'anglès és l'idioma clau, el que demanen en més del 80% de les ofertes de feina”, explica Javier Figarola. Per això ABA English no es planteja diversificar cap a altres idiomes, “tenim mercat i això ens permet concentrar els nostres esforços en la millora constant de la nostra oferta de cursos”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia