COSES QUE PENSO

JORDI CAMPS

Un menyspreu que satisfà

Es pot fer un resum esportiu del que ha estat l'any 2009 sense destacar especialment els sis títols del Barça de Guardiola? I tant. Si algú no s'ho creu, que vagi avui mateix al quiosc i demani els anuaris que han editat els dos diaris esportius de Madrid. Tots dos han hagut de posar tot el seu enginy a treballar per trobar una manera de presentar el que ha estat el 2009 en el món de l'esport reduint a la mínima expressió els sis títols del FC Barcelona –un fet que, tornem-ho a recordar, mai cap club de futbol havia aconseguit abans–. Abans d'entrar en detalls, que quedi clar que no em molesta ni m'emprenya que menyspreïn d'aquesta manera el que ha fet el Barça. Tot al contrari. Em satisfà que demostrin d'una manera tan vulgar que no consideren com a seves les victòries de l'equip que va fer vibrar Catalunya com feia molt temps que no vibrava el meu país. El Barça no forma part de la «edad de oro del deporte español» i jo que me n'alegro. Però hi ha coses que cal explicar.

A la portada de l'anuari del Marca no hi ha cap foto. Només paraules. Noms d'esportistes, clubs i esports. Endevinen quin és el nom amb la lletra més gran? No, no és Cristiano Ronaldo. El portuguès és segon rere Usain Bolt. A la zona central apareix la paraula Barcelona, que cal pensar que fa referència al FC Barcelona, més conegut per Barça, sis cops campió durant el 2009. A més de Bolt i Cristiano Ronaldo, les paraules roja, Gasol, Nadal, Phelps, Tiger, Contador i fins i tot Florentino apareixen amb un cos més gran que la paraula Barcelona. A dintre, hi ha 19 fotos abans que aparegui la primera del Barça, que és el primer tema en l'apartat de futbol, això sí, amb el mateix espai que la roja i el Real Madrid. Pel que fa a l'As, la solució per obviar el Barça ha estat fer un resum del 2009 entrant-ho pel que passarà en el 2010 i, per tant, quasi tota la portada és per a la roja: «2010, El Mundial de España». A dalt, una foto d'Iniesta després de marcar al Chelsea, al costat d'Alonso, Contador, Cristiano Ronaldo, Gasol i l'equip de la Davis. I què vols? Són de Madrid. Si hagués estat al revés, segur que els diaris catalans haurien fet el mateix, deu estar pensant algú. Afirmació que no passa de ser una hipòtesi que espero que mai s'hagi de comprovar.

Dijous, el Marca va fer unes planes centrals memorables: «30.178.854 ejemplares más que As» era el titular de la informació sobre la quantitat de diaris que els dos diaris esportius madrilenys havien venut durant el 2009. A part del mal de ventre que aquestes dues planes van provocar a Relaño, Guasch i companyia, el més interessant és que en el text i en les 12 portades que van posar no hi havia cap referència al Barça. També vaig trobar a faltar la dada de quants diaris van vendre el diumenge 3 de maig del 2009. Aquell dia van obrir la portada amb un titular que no era massa trempador: «Se acabó». Segur que aquell dia també van vendre molts diaris. Especialment a Catalunya. Fins i tot jo vaig anar, ben d'hora, al quiosc a comprar-lo, però s'havia acabat. Aquell dia va ser l'endemà del 2-6 del Bernabéu, el setè títol del 2009 segons Joan Laporta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Lewandowski vol el 100

BARCELONA
 

L’alpinista que volia ser anònim

 
 

Un neguit en augment

Barcelona
 

Araujo accelera i torna Eric García

BARCELONA
 

Aquest cop surt cara

Lugo / Girona
 

El punt d’inflexió

Girona
 

El pòquer de Verstappen

BARCELONA / LAS vEGAS