Esports
El Barça viatja en autocar cap a Milà
La plantilla va arribar a Canes a la nit i aquest matí reprendrà el viatge. Són mil quilòmetres per carretera abans d'un dels duels clau de la temporada
Un fenomen tan poc comú com és una erupció volcànica, en un indret tan allunyat de l'actualitat blaugrana com és Islàndia, va marcar la planificació del transcendental Inter-Barça d'aquest dimarts, un partit que començarà a descriure el camí cap a la final de la Champions del Santiago Bernabéu.
L'expedició va sortir ahir de la ciutat esportiva de Sant Joan Despí cap a dos quarts de tres de la tarda, en autocar, i a tres quarts d'onze va arribar a Canes per fer-hi nit. El club, que no tenia gens clar quina seria la situació de l'espai aeri d'avui i no volia córrer riscos, va preferir iniciar el camí per carretera i organitzar aquesta parada tècnica a la ciutat francesa.
La comitiva es va dividir en dos autocars; en l'un viatjaven els jugadors, i en l'altre, alguns membres del cos tècnic, del servei de seguretat, del departament de premsa, i també el vicepresident Rafa Yuste, que encapçalava l'expedició.
Tant ell com Sergio Busquets, que va atendre els mitjans de comunicació abans de començar el viatge, asseguraven que la motivació d'un partit com aquest estarà per sobre de qualsevol símptoma de cansament. I que es tractava d'un contratemps perfectament assumible.
Segons les previsions, l'equip tornarà a pujar a l'autocar avui al matí, cap a les deu, i arribarà a Milà cap a la una del migdia, a la mateixa hora a què ho hauria fet en avió en un desplaçament normal. A partir d'aquí, el timing serà l'habitual de les jornades europees, amb una sessió d'entrenament prevista per a les set de la tarda al Giuseppe Meazza.
El primer objectiu del cos tècnic és que la incomoditat del viatge no perjudiqui l'estat dels jugadors. Sobretot tenint en compte que un rival com és l'Inter segur que els sotmetrà a una forta exigència tàctica i física. Els de Mourinho van jugar divendres –van guanyar moral en vèncer el Juventus–, van tenir un dia més per preparar l'enfrontament de demà, i ahir a la tarda la plantilla va poder descansar tranquil·lament a casa després d'haver-se exercitat al matí. Demà, comença la lluita de les semifinals.
Un autocar d'última generació i vuit hores de viatge
El model d'autocar que ha utilitzat el Barça per viatjar fins a Milà té poc a veure amb els de les línies regulars. Es tracta d'un vehicle de 13 metres de llargada i gairebé 4 metres d'alçada, amb 36 butaques de pell equipades amb tot el necessari perquè els jugadors se sentin còmodes.
L'autocar, que es va estrenar a finals del 2008, disposa de 6 pantalles de plasma, nevera, dues taules de joc per ocupar les hores mortes i una zona noble situada a la part final del vehicle, amb un ampli sofà i una taula central.
L'última vegada que el Barça havia completat un desplaçament íntegrament en autocar va ser en la primera jornada de la temporada passada, quan va visitar el Numància.
El fet que no hi hagi cap aeroport a prop de Sòria els va obligar a viatjar per carretera, tot i que en aquell cas va ser un trajecte de només sis hores. I es va fer amb un model d'autocar més antic.
L'expedició va sortir ahir de la ciutat esportiva de Sant Joan Despí cap a dos quarts de tres de la tarda, en autocar, i a tres quarts d'onze va arribar a Canes per fer-hi nit. El club, que no tenia gens clar quina seria la situació de l'espai aeri d'avui i no volia córrer riscos, va preferir iniciar el camí per carretera i organitzar aquesta parada tècnica a la ciutat francesa.
La comitiva es va dividir en dos autocars; en l'un viatjaven els jugadors, i en l'altre, alguns membres del cos tècnic, del servei de seguretat, del departament de premsa, i també el vicepresident Rafa Yuste, que encapçalava l'expedició.
Tant ell com Sergio Busquets, que va atendre els mitjans de comunicació abans de començar el viatge, asseguraven que la motivació d'un partit com aquest estarà per sobre de qualsevol símptoma de cansament. I que es tractava d'un contratemps perfectament assumible.
Segons les previsions, l'equip tornarà a pujar a l'autocar avui al matí, cap a les deu, i arribarà a Milà cap a la una del migdia, a la mateixa hora a què ho hauria fet en avió en un desplaçament normal. A partir d'aquí, el timing serà l'habitual de les jornades europees, amb una sessió d'entrenament prevista per a les set de la tarda al Giuseppe Meazza.
El primer objectiu del cos tècnic és que la incomoditat del viatge no perjudiqui l'estat dels jugadors. Sobretot tenint en compte que un rival com és l'Inter segur que els sotmetrà a una forta exigència tàctica i física. Els de Mourinho van jugar divendres –van guanyar moral en vèncer el Juventus–, van tenir un dia més per preparar l'enfrontament de demà, i ahir a la tarda la plantilla va poder descansar tranquil·lament a casa després d'haver-se exercitat al matí. Demà, comença la lluita de les semifinals.
Un autocar d'última generació i vuit hores de viatge
El model d'autocar que ha utilitzat el Barça per viatjar fins a Milà té poc a veure amb els de les línies regulars. Es tracta d'un vehicle de 13 metres de llargada i gairebé 4 metres d'alçada, amb 36 butaques de pell equipades amb tot el necessari perquè els jugadors se sentin còmodes.
L'autocar, que es va estrenar a finals del 2008, disposa de 6 pantalles de plasma, nevera, dues taules de joc per ocupar les hores mortes i una zona noble situada a la part final del vehicle, amb un ampli sofà i una taula central.
L'última vegada que el Barça havia completat un desplaçament íntegrament en autocar va ser en la primera jornada de la temporada passada, quan va visitar el Numància.
El fet que no hi hagi cap aeroport a prop de Sòria els va obligar a viatjar per carretera, tot i que en aquell cas va ser un trajecte de només sis hores. I es va fer amb un model d'autocar més antic.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.