Esports
"M'encantaria ser el pilot de Catalunya"
Jaume Alguersuari (Barcelona, 1990) es convertirà diumenge, als 19 anys i 125 dies, en el pilot més jove a debutar a la F-1
Jaume Alguersuari (Barcelona, 1990) es convertirà diumenge, als 19 anys i 125 dies, en el pilot més jove a debutar a la F-1. Tot i la seva joventut, ja compta amb una àmplia experiència en el món del motor, on va començar als 7 anys amb els karts, i l'oportunitat somiada li arribarà al circuit d'Hungaroring de la mà de l'escuderia Toro Rosso -filial de Red Bull-, que l'ha cridat per substituir el francès Sébastien Bourdais.
Com ha arribat a convertir-se en el pilot més jove de la F-1?
És el resultat de molt sacrifici i molta feina. No ha estat fàcil fer tants viatges, preparar-me per tenir un físic com un atleta, compaginar estudis i esports, però ho estic aconseguint, i per a mi això ja és una victòria i si segueixo així continuaré trencant rècords. D'altra banda, Red Bull té una molt bona estructura per arribar a la F-1 i el programa de joves pilots, tot i ser molt estricte, i ser un reflex d'aquest món individualista i fins i tot cruel, permet fer-te millor.
Abans d'entrar a Red Bull va formar part del Programa de Joves Pilots del Circuit de Catalunya...
Sí, i va ser clau en la meva carrera esportiva, ja que el 2005 em van donar suport quan vaig participar en el meu primer campionat de monoplaces, a Itàlia, amb la Fórmula Renault. Agraeixo molt el suport que em van donar i evidentment el Programa del Circuit forma part del meu èxit.
Fernando Alonso, pilot dels espanyols, i ara amb vostè s'identificaran més els catalans.
M'encantaria que m'identifiquessin com el pilot de F-1 de Catalunya i espero poder guanyar algun dia a Montmeló davant de tota l'afició catalana. Sempre és bo tenir l'etiqueta de ser d'un lloc i a mi em satisfà que em relacionin tant amb Barcelona com amb Catalunya.
Com afronta el debut a Hongria tenint en compte que porta zero quilòmetres? Acabar últim seria el seu triomf?
Estic molt tranquil, la veritat. I no em fixo en resultats. Sóc un guanyador i vull acabar la cursa i quedar com més amunt millor. El que és clar és que a partir d'ara he de canviar el concepte de victòria. Per a mi ara el triomf és aprendre'n. És clar que no tenir experiència a la F-1 és un desavantatge, però no deixo de ser un pilot més de la graella. A llarg termini voldria ser campió del món, però de moment em toca sumar quilòmetres.
Per això entra a la F-1 sense deixar les World Series?
No serà fàcil combinar dos cotxes tan diferents. La principal diferència és als frens. El feeling de la frenada és molt important. Però m'hi acostumaré aviat.
Com ha arribat a convertir-se en el pilot més jove de la F-1?
És el resultat de molt sacrifici i molta feina. No ha estat fàcil fer tants viatges, preparar-me per tenir un físic com un atleta, compaginar estudis i esports, però ho estic aconseguint, i per a mi això ja és una victòria i si segueixo així continuaré trencant rècords. D'altra banda, Red Bull té una molt bona estructura per arribar a la F-1 i el programa de joves pilots, tot i ser molt estricte, i ser un reflex d'aquest món individualista i fins i tot cruel, permet fer-te millor.
Abans d'entrar a Red Bull va formar part del Programa de Joves Pilots del Circuit de Catalunya...
Sí, i va ser clau en la meva carrera esportiva, ja que el 2005 em van donar suport quan vaig participar en el meu primer campionat de monoplaces, a Itàlia, amb la Fórmula Renault. Agraeixo molt el suport que em van donar i evidentment el Programa del Circuit forma part del meu èxit.
Fernando Alonso, pilot dels espanyols, i ara amb vostè s'identificaran més els catalans.
M'encantaria que m'identifiquessin com el pilot de F-1 de Catalunya i espero poder guanyar algun dia a Montmeló davant de tota l'afició catalana. Sempre és bo tenir l'etiqueta de ser d'un lloc i a mi em satisfà que em relacionin tant amb Barcelona com amb Catalunya.
Com afronta el debut a Hongria tenint en compte que porta zero quilòmetres? Acabar últim seria el seu triomf?
Estic molt tranquil, la veritat. I no em fixo en resultats. Sóc un guanyador i vull acabar la cursa i quedar com més amunt millor. El que és clar és que a partir d'ara he de canviar el concepte de victòria. Per a mi ara el triomf és aprendre'n. És clar que no tenir experiència a la F-1 és un desavantatge, però no deixo de ser un pilot més de la graella. A llarg termini voldria ser campió del món, però de moment em toca sumar quilòmetres.
Per això entra a la F-1 sense deixar les World Series?
No serà fàcil combinar dos cotxes tan diferents. La principal diferència és als frens. El feeling de la frenada és molt important. Però m'hi acostumaré aviat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.