Esports
Gas sobre terra ferma
Marc Márquez és el pilot més jove de l'Estat i el segon de la història que fa una 'pole' i puja al podi
L'alumne assegura que voldria tenir la frenada al límit que va fer famós el seu mestre. El mentor pronostica un gran futur al seu tutelat perquè "té les idees clares, és valent, i sap on vol arribar". Tenen una gran complicitat i no ho poden amagar. Parlem de Marc Márquez, pilot del mundial de 125 cc, i Emili Alzamora, el seu mànager i un dels tres catalans que ha guanyat el Mundial d'aquesta categoria. L'AVUI es troba amb ells a Cervera, ciutat del pilot, de només 16 anys (17-2-1993). "Tot va començar aquí com un hobby, fent motocròs i enduro amb el pare als camps i prats dels afores".
Alzamora, que representa el cerverí a través de Monlau Competició, assegura que "l'estabilitat en l'entorn és tan important com el talent per als esportistes més joves". Una cuirassa vital que seguirà protegint l'evolució d'en Marc: amb els seus pares, Julià i Roser, ja han decidit que l'any vinent seguirà estudiant a l'IES La Segarra, el seu institut.
La carrera esportiva de Marc Márquez és incipient, però ja està plena de dades positives. Amb només 12 i 13 anys va proclamar-se dues temporades consecutives campió de Catalunya de 125 cc. Després, un any més d'aprenentatge al Campionat d'Espanya i el salt directe amb només 15 anys al vuitè de litre del Campionat del Món.
"Papa, vull una moto de veritat"
Per pocs mesos, va esquivar el mínim d'edat establert per llei, però es va veure obligat a córrer amb pes addicional per arribar als requisits de les proves mundialistes. Des del seu debut, es converteix en una de les atraccions del pàdoc, on destaca no només per joventut sinó també per simpatia. I amb poc temps a l'elit, comença a assolir marques per a la història. Ja és el pilot de l'Estat més jove que ha aconseguit una pole i ha pujat al podi, i ha desplaçat d'aquests rècords dos cracs com Jorge Lorenzo i Dani Pedrosa, respectivament. A més, en les dues mateixes estadístiques és també el segon pilot més jove que ho aconsegueix en tota la història del motociclisme mundial.
Tots aquests èxits -i els que de ben segur arribaran- a ulls d'aficionats al motociclisme tenen un inici anònim i curiós. Un Marc Márquez ben menut anava al circuit de motocròs de Bellpuig i es quedava llargues estones mirant embadalit les motos que els adults feien petar de valent. Allà va sorgir la flama. Era l'inici de la seva passió per dominar a plaer aquelles màquines. Tant va ser així que, amb només 4 anys, per Nadal li va fer escriure la carta als reis al seu pare. "Demana'ls que em portin una moto. Ep! Però una de gasolina, de les de veritat!". Dit i fet. I a una edat en què els nens tot just comencen a anar amb bicicleta, el cerverí ja donava gas. Amb les rodetes posades, això sí, perquè encara no podia amb el pes de la moto.
Objectiu clar, però amb seny
Alzamora reconeix que "tots comencem de ben joves i la identificació amb el Marc és inevitable". L'origen de tots dos hi fa la resta: "Jo sóc de Lleida, tothom sap que treballo amb ell i la gent d'aquestes comarques sempre mostra interès per nosaltres". És lògic. A Ponent hi torna a haver il·lusió per seguir la trajectòria d'un pilot català que, guiat per Emili Alzamora, l'últim heroi en la matèria, promet molta guerra al Mundial. Amb tot, pilot i mànager coincideixen, prudents, a voler fer les coses com toca: "Hem d'anar pas a pas, però amb l'objectiu últim de poder acostar-nos algun dia a ser campions del món".
L'inici de l'actual temporada està sent prou positiu, en aquest sentit, pel pilot de la Segarra. Patrocinat per la marca austríaca Red Bull i al damunt d'una KTM de fàbrica, ja suma una pole position, un podi i dos cinquens llocs. Amb aquests números i ben il·lusionat afronta Márquez la cita de Montmeló, la de casa. Entenent, però, que "el Mundial de 125 cc sempre és competitiu, amb motos molt igualades". O sigui, mantenint els peus a terra. Sobre terra ferma com l'asfalt. Allà on, donant gas, vol emular algun dia Alzamora i deixar escrit el seu nom al palmarès dels grans campions. El seu somni únic i irrenunciable des de ben petit.
Alzamora, que representa el cerverí a través de Monlau Competició, assegura que "l'estabilitat en l'entorn és tan important com el talent per als esportistes més joves". Una cuirassa vital que seguirà protegint l'evolució d'en Marc: amb els seus pares, Julià i Roser, ja han decidit que l'any vinent seguirà estudiant a l'IES La Segarra, el seu institut.
La carrera esportiva de Marc Márquez és incipient, però ja està plena de dades positives. Amb només 12 i 13 anys va proclamar-se dues temporades consecutives campió de Catalunya de 125 cc. Després, un any més d'aprenentatge al Campionat d'Espanya i el salt directe amb només 15 anys al vuitè de litre del Campionat del Món.
"Papa, vull una moto de veritat"
Per pocs mesos, va esquivar el mínim d'edat establert per llei, però es va veure obligat a córrer amb pes addicional per arribar als requisits de les proves mundialistes. Des del seu debut, es converteix en una de les atraccions del pàdoc, on destaca no només per joventut sinó també per simpatia. I amb poc temps a l'elit, comença a assolir marques per a la història. Ja és el pilot de l'Estat més jove que ha aconseguit una pole i ha pujat al podi, i ha desplaçat d'aquests rècords dos cracs com Jorge Lorenzo i Dani Pedrosa, respectivament. A més, en les dues mateixes estadístiques és també el segon pilot més jove que ho aconsegueix en tota la història del motociclisme mundial.
Tots aquests èxits -i els que de ben segur arribaran- a ulls d'aficionats al motociclisme tenen un inici anònim i curiós. Un Marc Márquez ben menut anava al circuit de motocròs de Bellpuig i es quedava llargues estones mirant embadalit les motos que els adults feien petar de valent. Allà va sorgir la flama. Era l'inici de la seva passió per dominar a plaer aquelles màquines. Tant va ser així que, amb només 4 anys, per Nadal li va fer escriure la carta als reis al seu pare. "Demana'ls que em portin una moto. Ep! Però una de gasolina, de les de veritat!". Dit i fet. I a una edat en què els nens tot just comencen a anar amb bicicleta, el cerverí ja donava gas. Amb les rodetes posades, això sí, perquè encara no podia amb el pes de la moto.
Objectiu clar, però amb seny
Alzamora reconeix que "tots comencem de ben joves i la identificació amb el Marc és inevitable". L'origen de tots dos hi fa la resta: "Jo sóc de Lleida, tothom sap que treballo amb ell i la gent d'aquestes comarques sempre mostra interès per nosaltres". És lògic. A Ponent hi torna a haver il·lusió per seguir la trajectòria d'un pilot català que, guiat per Emili Alzamora, l'últim heroi en la matèria, promet molta guerra al Mundial. Amb tot, pilot i mànager coincideixen, prudents, a voler fer les coses com toca: "Hem d'anar pas a pas, però amb l'objectiu últim de poder acostar-nos algun dia a ser campions del món".
L'inici de l'actual temporada està sent prou positiu, en aquest sentit, pel pilot de la Segarra. Patrocinat per la marca austríaca Red Bull i al damunt d'una KTM de fàbrica, ja suma una pole position, un podi i dos cinquens llocs. Amb aquests números i ben il·lusionat afronta Márquez la cita de Montmeló, la de casa. Entenent, però, que "el Mundial de 125 cc sempre és competitiu, amb motos molt igualades". O sigui, mantenint els peus a terra. Sobre terra ferma com l'asfalt. Allà on, donant gas, vol emular algun dia Alzamora i deixar escrit el seu nom al palmarès dels grans campions. El seu somni únic i irrenunciable des de ben petit.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.