Esports
El duel clàssic torna amb convidat de luxe
Fórmula 1
El circuit australià d'Alberta Park donarà aquest diumenge (6.00 h, TV3 i Tele-5) el tret de sortida d'un Mundial 2008 de F-1 que, un any més, tornarà a tenir en la lluita entre Ferrari i McLaren el seu principal al·licient. El ferrarista Kimi Räikkönen, en tant que actual campió, és l'home a batre i la fletxa platejada de Lewis Hamilton -espectacular debutant el 2007- el seu principal rival, però no s'han d'oblidar els seus respectius escuders, Felipe Massa i Heikki Kovalainen, ni el doble campió Fernando Alonso, que tot i que en la segona etapa a Renault gairebé no té opcions al títol, de ben segur serà un convidat de luxe a la lluita.
Després d'un últim campionat tan convuls -amb l'espionatge de McLaren sobre Ferrari- com emocionant -el títol es decidia a l'última cursa i per només un punt de diferència-, el nou Mundial es presenta, a priori, més calmat, però no exempt d'atractiu.
Per començar, s'han incorporat diverses novetats tècniques, entre les quals destaca la prohibició del control de tracció, pensada per potenciar les habilitats del pilot i que influirà directament en el desgast dels pneumàtics posteriors. Amb aquesta prohibició arriba també l'obligació que tots els equips facin servir una mateixa centraleta electrònica (McLaren Electronic System), que la caixa de canvis duri durant quatre curses, que la benzina tingui un 5,75 per cent de biocombustible, que el muletto -cotxe de reserva- no estigui muntat o retocs a la classificatòria (la Q1 guanya cinc minuts, mentre que la Q3 els perd).
Cara a cara igualat
Pel que fa al cara a cara entre els dos principals aspirants, si bé a una volta Ferrari i McLaren estan força igualats, quan es tracta de tandes llargues l'escuderia italiana segueix sent superior, tal com s'ha demostrat al llarg de la pretemporada. Uns tests d'hivern on, per cert, ha estat molt actiu l'expilot, i actual assessor de l'equip, Michael Schumacher, aportant la seva experiència en el pilotatge sense control de tracció.
De fet, l'F2008 compta, un cop més, amb una aerodinàmica afinada al mil·límetre i ha millorat molt pel que fa a la fiabilitat, un dels seus punts febles de l'any passat. Així mateix, el manteniment dels dos pilots del 2007 i la bona sintonia del grup -tot i la retirada als despatxos de Jean Todt, substituït per Stefano Domenicali- és un extra. Al seu torn, l'MP4-23 ha estat molt sota control per la polèmica de l'espionatge i és nou en un 90 per cent. Això s'ha traduït en una pretemporada intensa -19 dies de proves en pista i 14.200 quilòmetres realitzats- i un disseny força encertat, si bé caldrà veure com funciona el duet Hamilton-Kovalainen i si els afecten els rumors sobre la continuïtat de Ron Dennis al capdavant de l'escuderia.
Mentrestant, Alonso viurà un any de transició, en el qual, i segons ell mateix ha reconegut, no està en disposició de lluitar amb els Ferrari i els McLaren. De fet, l'asturià no només no pensa en el títol, sinó que fins i tot veu molt complicat poder guanyar alguna cursa i la seva principal aspiració seria poder fer algun podi durant la segona part de la temporada.
Sigui com sigui, el bicampió té guardat un as a la màniga, ja que el seu contracte té una clàusula que el deixaria marxar de Renault a finals d'any si les coses anessin molt malament. Per contra, qui aspira a consolidar-se com a tercer equip de la graella, plantant cara a les bales vermelles i les fletxes platejades i fins i tot lluitant per endur-se algun triomf, és BMW.
Singapur i València
Una altra de les grans novetats de l'any serà, a l'estil del Mundial de motociclisme, la inclusió d'un Gran Premi nocturn, que tindrà lloc a Singapur. Aquest i el GP d'Europa que es farà al port de València són els nous circuits del present campionat i, seguint la política de Bernie Ecclestone, tots dos són traçats urbans. Una cosa molt del gust del patró de la F-1, però potser no tant dels pilots, sabedors de les complicacions d'aquest tipus de pistes.
Però abans de València (24 d'agost) i Singapur (28 de setembre), el Mundial aterrarà a Montmeló el 27 d'abril vinent. Un cop més, el Circuit de Catalunya treballarà per convertir-se en una de les millors curses del campionat -per traçat, instal·lacions i assistència de públic- i demostrar-li a la FIA que l'enfrontament d'uns aficionats amb Hamilton durant la pretemporada va ser només una desagradable anècdota i no han de posar en perill la continuïtat de la prova catalana.
Després d'un últim campionat tan convuls -amb l'espionatge de McLaren sobre Ferrari- com emocionant -el títol es decidia a l'última cursa i per només un punt de diferència-, el nou Mundial es presenta, a priori, més calmat, però no exempt d'atractiu.
Per començar, s'han incorporat diverses novetats tècniques, entre les quals destaca la prohibició del control de tracció, pensada per potenciar les habilitats del pilot i que influirà directament en el desgast dels pneumàtics posteriors. Amb aquesta prohibició arriba també l'obligació que tots els equips facin servir una mateixa centraleta electrònica (McLaren Electronic System), que la caixa de canvis duri durant quatre curses, que la benzina tingui un 5,75 per cent de biocombustible, que el muletto -cotxe de reserva- no estigui muntat o retocs a la classificatòria (la Q1 guanya cinc minuts, mentre que la Q3 els perd).
Cara a cara igualat
Pel que fa al cara a cara entre els dos principals aspirants, si bé a una volta Ferrari i McLaren estan força igualats, quan es tracta de tandes llargues l'escuderia italiana segueix sent superior, tal com s'ha demostrat al llarg de la pretemporada. Uns tests d'hivern on, per cert, ha estat molt actiu l'expilot, i actual assessor de l'equip, Michael Schumacher, aportant la seva experiència en el pilotatge sense control de tracció.
De fet, l'F2008 compta, un cop més, amb una aerodinàmica afinada al mil·límetre i ha millorat molt pel que fa a la fiabilitat, un dels seus punts febles de l'any passat. Així mateix, el manteniment dels dos pilots del 2007 i la bona sintonia del grup -tot i la retirada als despatxos de Jean Todt, substituït per Stefano Domenicali- és un extra. Al seu torn, l'MP4-23 ha estat molt sota control per la polèmica de l'espionatge i és nou en un 90 per cent. Això s'ha traduït en una pretemporada intensa -19 dies de proves en pista i 14.200 quilòmetres realitzats- i un disseny força encertat, si bé caldrà veure com funciona el duet Hamilton-Kovalainen i si els afecten els rumors sobre la continuïtat de Ron Dennis al capdavant de l'escuderia.
Mentrestant, Alonso viurà un any de transició, en el qual, i segons ell mateix ha reconegut, no està en disposició de lluitar amb els Ferrari i els McLaren. De fet, l'asturià no només no pensa en el títol, sinó que fins i tot veu molt complicat poder guanyar alguna cursa i la seva principal aspiració seria poder fer algun podi durant la segona part de la temporada.
Sigui com sigui, el bicampió té guardat un as a la màniga, ja que el seu contracte té una clàusula que el deixaria marxar de Renault a finals d'any si les coses anessin molt malament. Per contra, qui aspira a consolidar-se com a tercer equip de la graella, plantant cara a les bales vermelles i les fletxes platejades i fins i tot lluitant per endur-se algun triomf, és BMW.
Singapur i València
Una altra de les grans novetats de l'any serà, a l'estil del Mundial de motociclisme, la inclusió d'un Gran Premi nocturn, que tindrà lloc a Singapur. Aquest i el GP d'Europa que es farà al port de València són els nous circuits del present campionat i, seguint la política de Bernie Ecclestone, tots dos són traçats urbans. Una cosa molt del gust del patró de la F-1, però potser no tant dels pilots, sabedors de les complicacions d'aquest tipus de pistes.
Però abans de València (24 d'agost) i Singapur (28 de setembre), el Mundial aterrarà a Montmeló el 27 d'abril vinent. Un cop més, el Circuit de Catalunya treballarà per convertir-se en una de les millors curses del campionat -per traçat, instal·lacions i assistència de públic- i demostrar-li a la FIA que l'enfrontament d'uns aficionats amb Hamilton durant la pretemporada va ser només una desagradable anècdota i no han de posar en perill la continuïtat de la prova catalana.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.