Eminentment urbà

Suzuki trasllada a Europa la seva gran experiència en cotxes de petites dimensions. Ho fa amb l'Alto, un model de quatre places, de bon preu i ideal per moure's bé en la ciutat

Suzuki és, des de fa molts anys, una referència entre els fabricants de cotxes petits al Japó. I ara, en la seva segona fase d'estratègia mundial, expandeix la seva experiència en aquests tipus de vehicles als mercats europeus. Ho fa amb l'Alto, un automòbil de només 3,5 metres de llargada, homologat per a quatre places i que té en el baix consum de combustible i un preu d'allò més competitiu dos poderosos reclams. Disposa del mateix motor tricilíndric de 996 cc que incorporen altres vehicles del mateix estil, com ara el Suzuki Splash, l'Opel Agila o el Nissan Pixo.

En la construcció de l'Alto, Suzuki ha prioritzat la lleugeresa, optimitzant tots els punts possibles i utilitzant acer d'alta ductilitat en la construcció de la carrosseria. Si es té present el preu i la filosofia d'aquest model, s'entén perfectament que els plàstics de dins l'habitacle siguin senzills, però això no exclou uns bons ajustaments ni tampoc una agradable combinació entre les tonalitats negra i gris clar en un davantal que inclou una guantera de notable capacitat però sense tapa. La simplicitat i minimalisme també queden expressats en l'absència del compta-revolucions o l'ordinador de viatge, així com amb els ajustaments manuals dels miralls exteriors. Les previsions de vendes del Suzuki Alto al mercat estatal se situen en 900 unitats en un any, el 90% de les quals tenen canvi manual.

Energia i agilitat envejables

Tot i que en carretera manté amb escreix el ritme que normalment imposen les limitacions legals de velocitat i la densitat del trànsit, és evident que, per concepció i filosofia de producte, el Suzuki Alto és un cotxe eminentment urbà. Les bones dosi d'energia i dinamisme que se li noten en arrencar d'un semàfor, per exemple, no es mantenen en carretera, perquè les relacions del canvi a partir de la segona velocitat resulten excessivament llargues. Això el penalitza en les pujades i a l'hora de recuperar, però, en canvi, li permet estalviar gasolina i exhibir aquesta credencial i la de baixes emissions contaminants davant els seus competidors més directes.

Com a cotxe urbà, l'Alto és d'allò més convincent. En un moment se li prenen perfectament les mides, maniobra sense cap problema en espais justos i carrers estrets –gira completament en 9 metres– i és de bon aparcar allà on sembla que no hi ha de cabre. El motor crida l'atenció per la seva pràcticament nul·la sonoritat al ralentí –si se'l nota en marxa és per les vibracions– i discreció acústica en general.

Les cinc portes faciliten l'accés a l'interior, que presenta uns seients confortables i un espai prou ampli en la seva part davantera –sempre en relació amb les mides del cotxe– i suficient per als dos ocupants de la banqueta posterior, que es beneficien de la bona altura del sostre. Però aquesta disponibilitat d'espai per als passatgers en una carrosseria de tres metres i mig de llargada limita molt el maleter, de només 129 l de volum en configuració normal.

MOTOR: 996 cc. 3 cilindres/12 vàlvules. POTÈNCIA: 68 CV a 6.000 rpm. PARELL: 90 Nm a 3.400 rpm. CANVI: Manual, cinc marxes. SUSPENSIONS: McPherson / Eix rígid. FRENS: Discos ventilats / Tambor. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,500/1,600/1,470 m. PES: 855 kg. DE 0 A 100 KM/H: 14 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 155 km/hora. CONSUM MITJÀ: 4,4 l/100 km (gasolina 95). EMISSIONS DE CO2: 103 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 35 litres. PREU (versió GA): 6.995 euros.

Decisió lògica

Els 1.000 euros de diferència entre la versió bàsica (GA) i la GL queden ben justificats pel seu superior equipament de sèrie. I és que la definició GL ve dotada d'airbags laterals, alçavidres davanters elèctrics, tancament centralitzat amb comandament a distància, aire condicionat i ràdio-CD amb connector MP3. I opcionalment (915 euros) pot incorporar el paquet de seguretat que es compon de control d'estabilitat, airbags de cortina i llums de boira. També com a opció (1.500 euros) es pot disposar de canvi automàtic de 4 relacions.

Model estratègic

El Suzuki Alto és el cinquè model de la marca japonesa en la seva estratègia per als mercats europeus. Va començar a ser desenvolupat l'any 2005 a partir d'anàlisis realitzades a París i Milà sobre les preferències del públic europeu quant a disseny i les lògiques diferències que, estèticament i en equipament, hi havia d'haver entre un típic vehicle de la denominada categoria mini al Japó i un compacte del segment A en el nostre continent. Els altres quatre models de Suzuki per a Europa són el Swift, el Grand Vitara, l'SX4 i l'Splash.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.