El viatge interminable

El Barça va arribar al migdia després de completar la segona escala d'una odissea de 985 quilòmetres

Tocats dos quarts de tres del migdia, els dos autocars blaugrana (en un viatjaven els jugadors i en l'altre, els membres del cos tècnic) escortats per la policia italiana apareixen per la via Massacio de Milà. Es completaven així els 351 quilòmetres entre Canes i la capital llombarda. L'últim trajecte del desplaçament més llarg que ha hagut de fer el tricampió blaugrana. En total, han estat 951 quilòmetres per carretera (diumenge l'equip va anar de Barcelona a Canes), 24 hores de durada de viatge –van partir diumenge a les tres de la tarda de la ciutat esportiva de Sant Joan Despí– en unes semifinals que per sempre més estaran associades al nom d'Islàndia. El núvol de cendra originat pel volcà de nom impronunciable que ha aturat el trànsit aeri europeu, va marcar el desplaçament d'uns blaugrana que a la tarda van tenir una primera presa de contacte amb l'escenari del partit, on Guardiola va dirigir un suau entrenament. Tant el tècnic com els jugadors tenen clar que el viatge no afectarà el rendiment dels jugadors. «No em lamentaré ni un segon més.» El tècnic va tractar de minimitzar els efectes del viatge des del primer moment. Es va encarregar que els jugadors tinguessin prou espai i la màxima comoditat. En total, els 20 jugadors desplaçats van tenir a la seva disposició 36 seients, un petit saló i dues taules de joc. El vicepresident Rafa Yuste, l'únic directiu que va viatjar amb l'equip, va revelar que una de les pel·lícules que havien visionat havia esta Invictus –en què es repassa la vida de Nelson Mandela amb la victòria de la selecció sud-africana en la copa del món de rugbi del 1995–. Un bon presagi.

Segon episodi.

L'odissea no es va acabar amb l'arribada dels jugadors a Milà. Va ser un dia atrafegat, a Barcelona. Calia solucionar l'arribada dels directius i dels 1.200 aficionats que havien contractat el viatge del club. De fet, l'agència oficial va posar un xàrter en què havien d'anar els directius desplaçats, Txiki Begiristain i Joan Oliver, algun periodista i uns trenta aficionats. Fins i tot, van facturar l'equipatge, però en l'últim moment, el vol es va cancel·lar perquè es van tancar els dos aeroports de Milà. Llavors, el secretari tècnic, el director general i els directius (Ferrer, Perrín, Baguès, Torrent i Macià) van decidir iniciar el viatge per carretera. Van sortir quatre monovolums. Laporta (a qui podria acompanyar Sala i Martín), es va quedar a Barcelona. Hi arribarà avui, tot i que encara no té clar com ho farà. Si a primera hora d'aquest matí no pot volar, sortirà en carretera per arribar just a l'inici del partit.

Els aficionats van sortir ahir al vespre

El fet de no poder garantir els sis vols (en els quals avui s'havien de desplaçar els 1.200 seguidors que van contractar el viatge mitjançant el club) van obligar RACC Viatges –l'agència del club– a buscar una alternativa. De fet, ahir a les nou del vespre van sortir de l'esplanada de l'estadi nou autocars amb 350 seguidors. Ho van fer a les nou del vespre i tenien prevista l'arribada avui a les deu del matí després de tretze hores de viatge. El viatge de tornada, només acabar el partit, tindrà la mateixa durada. RACC Viatges ha garantit als socis que no han viatjat (els 850 restants) que els tornarà els diners abonats. Un bon gros d'aquests aficionats com dels altres 1.500 seguidors que tenien entrada, però que no viatjaven amb el RACC, també van optar pels vehicles particulars per poder estar aquest vespre a l'estadi milanès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.