Motor

Enganxats a la gasolina

Fórmula 1. Més de 14.000 espectadors s'acosten als boxs per estar més a prop que mai dels pilots. El Circuit de Catalunya ja s'ha assegurat una assistència de públic superior a la del 2011

El Cir­cuit de Cata­lu­nya ja bull, tot i que ahir no es va posar en marxa ni un sol motor. Mal­grat això, el gran premi va con­vo­car ahir 14.000 dels afi­ci­o­nats que tenen algun tipus d'entrada. Era el moment de con­tem­plar de prop els mono­pla­ces i tot l'equi­pa­ment mecànic dels boxs, i de fer-se fotos i dema­nar autògrafs als pilots. Fer­nando Alonso, dels pri­mers a aparèixer, va ser lògica­ment dels més sol·lici­tats.

No és cap secret que el gran premi s'està jugant la via­bi­li­tat. I com a mínim es pot asse­gu­rar que atu­rarà la cai­guda d'espec­ta­dors que havia patit en les últi­mes edi­ci­ons. Ahir fonts del Cir­cuit van con­fir­mar que s'han asse­gu­rat ja les 78.000 entra­des venu­des per a la cursa de diu­menge i que tot el que ven­guin a taqui­lla a par­tir d'ara millo­rarà la xifra. L'assistència d'afi­ci­o­nats és la gran font d'ingres­sos per poder fer front als drets de calen­dari que cobra la F-1 per con­ce­dir l'orga­nit­zació d'una prova.

No seria estrany que se superes­sin clara­ment els 80.000 espec­ta­dors perquè les pers­pec­ti­ves espor­ti­ves són immi­llo­ra­bles. No hi ha hagut en els 21 anys d'història de la cursa un pronòstic tan incert, tants cam­pi­ons en pista (sis), tants poten­ci­als gua­nya­dors pel que fa a pilots i equips, i tanta diver­si­tat en les cur­ses pre­ce­dents, que han vist qua­tre pilots i qua­tre mono­pla­ces dife­rents al graó més alt del podi i qua­tre can­vis de líders en el cam­pi­o­nat. Ara mana Sebas­tian Vet­tel, però tot és pos­si­ble.

Bones dades econòmiques

L'argu­ment espor­tiu és el millor per man­te­nir viva la cursa, però n'hi ha d'altres. Tot i la cai­guda d'assistència, els aero­ports del Prat i Girona regis­tra­ran 126 vols pri­vats entre avui i dilluns, 64 al Prat i 62 a Girona, pràcti­ca­ment tots vin­cu­lats amb la dis­puta del gran premi. I la dada d'ocu­pació hote­lera de Bar­ce­lona és extra­or­dinària­ment posi­tiva: 90%, un 10% més que l'any pas­sat, tot i que la F-1 va coin­ci­dir amb un altre esde­ve­ni­ment que aplega visi­tants, el Saló del'Automòbil.

València con­tra­pro­grama

Cons­ci­ents que a València cada cop van per­dent més el tren de la F-1, ahir es va fil­trar que la Gene­ra­li­tat Valen­ci­ana està nego­ci­ant amb un fons d'inversió la cons­trucció d'un parc temàtic de Fer­rari World –com el que ja hi ha a Abu Dhabi– al cos­tat del cir­cuit de Xest. Calen 400.000 metres qua­drats que hau­ria d'apor­tar la Gene­ra­li­tat, que ja s'ha encar­re­gat de fer saber que no hi apor­tarà diner públic. Seran 945 mili­ons d'euros finançats per aquest fons d'inversió (30%) i els bancs Crédit Suisse (60%) i San­tan­der (10%). Segur que no és casual que la infor­mació s'hagi fil­trat en vigílies del GP al Cir­cuit de Cata­lu­nya. Quan València va fir­mar el con­tracte amb Eccles­tone per tenir el Gran Premi d'Europa, també es va fer coin­ci­dir amb la cursa de Mont­meló. Les obres començarien el 2013 i dura­rien entre dos i tres anys.

HOTELS

Barcelona té un 90% d'ocupació, deu punts més que la de l'any passat

VOLS PRIVATS

Entre avui i dilluns n'operaran 126 entre el Prat i Girona

El Circuit de Catalunya ja promociona el GP del 2013

Ni esperar a dilluns. Ahir mateix el Circuit de Catalunya va començar a repartir els fullets amb l'oferta d'entrades per al gran premi del 2013. Hi ha contracte firmat. De la possibilitat d'intercalar el gran premi català amb el de València no se n'ha sabut res més de concret, i fa tot l'efecte que el gran premi aguantarà el patac de la caiguda de la demanda catalana i espanyola gràcies a la venda internacional. I aquest és el terreny que s'ha de treballar. Sense perdre ni un instant. Les entrades pel 2013 es vendran al mateix preu que les d'aquest any –a partir de 96 euros pels tres dies, en període bonificat– i es podran finançar. Si la cursa de diumenge hi acompanya, el pas endavant serà definitiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.