MOTOR / GRAN PREMI D'ESPANYA DE MOTOCICLISME

Fiabilitat màxima

Stoner ha estat el millor en tots els entrenaments d'aquesta temporada

Ahir va tornar a ser el més ràpid, a Jerez, tot i tenir una altra caiguda

Pedrosa estrena les millores i fa el quart registre més bo del dia

Pol Espargaró
«He estat competitiu des del primer moment, però hem de seguir avançant»
Marc Márquez
«Encara estem una mica lluny dels temps de la pretemporada, però és normal, perquè la pista no estava del tot neta»
Jorge Lorenzo
«Tot va bé més o menys i no tinc dolor a la mà. Em sento bé sobre la moto»
Dani Pedrosa
«No hem trobat de moment
totes les solucions que necessitem amb les peces noves, així que hem de continuar treballant»

Casey Stoner continua rendint com ningú en els entrenaments previs a cada gran premi. Sense necessitat de rodar gaire, el pilot australià és capaç de marcar uns registres excel·lents que l'han dut a ser el més ràpid en les quatre sessions d'aquesta temporada que tot just comença. Ahir, per exemple, va fer el millor temps en els primers entrenaments lliures de Jerez i va ser un dels dos únics pilots –l'altre va ser Jorge Lorenzo– que va baixar de la barrera d'1:40. Això sí, l'excampió del món continua tenint un problema amb les caigudes. Si a Qatar va fer una aterrada en la sisena volta, quan era líder destacat, ahir va tornar a caure a falta de dos minuts per al final de la sessió. Stoner no es va fer res, però seria bo que es comencés a preocupar de la poca estabilitat que té a dalt de la moto.

Pel que fa als rivals de l'australià, només Valentino Rossi (5è) no va aconseguir situar-se entre els quatre primers. És clar que l'italià no és dels que ho dóna tot en els entrenaments, en contrast amb el seu rendiment espectacular durant les curses. De menys a més, en canvi, va ser la sessió de Dani Pedrosa. El català va estrenar les millores al seu xassís, però li va costar agafar el ritme i no va ser fins a la meitat final que va aconseguir la seva millor volta, amb la qual es va situar quart. Entre ell i Lorenzo es va classificar Nicky Hayden, que continua fent un bon inici de temporada.

Espargaró, en l'últim moment.

El pilot de Granollers va aconseguir el millor temps en els 125 cc en l'últim gir i va rellevar en la primera posició Marc Márquez, que es va haver de conformar amb el segon lloc. Els dos pilots catalans continuen rodant a un gran nivell en l'inici del mundial i demà estaran entre els favorits a la victòria. Cal destacar que les quatre primeres posicions van ser ocupades per pilots que munten la catalana Derbi.

A Moto2, Toni Elias encara no es va sentir recuperat del tot de les lesions que arrossega i només va poder acabar en la tretzena posició. El manresà confia millorar en els entrenaments d'avui i disputar una bona cursa demà.

VOLTES RÀPIDES

MotoGP
1r C. Stoner (Ducati)
1:39.731
2n J. Lorenzo (Yamaha)
1:39.875
3r N. Hayden (Ducati)
1:40.148
4t D. Pedrosa (Honda)
1:40.200
5è V. Rossi (Yamaha)
1:40.359
6è L. Capirossi (Suzuki)
1:40.716
7è C. Edwards (Yamaha)
1:40.913
8è H. Barberà (Ducati)
1:41.034
9è A. Bautista (Suzuki)
1:41.093
16è A. Espargaró (Ducati)
1:41.742
Moto2
1r A. Debón (FTR)
1:44.419
2n G. Talmacsi (Speed Up)
1:44.880
3r K. Noyes (Promoharris)
1:44.920
4t Y. Takahashi (Tech 3)
1:44.977
5è S. Gadea (Pons Kalex)
1:45.162
6è Y. Hernández (BQR)
1:45.199
7è J. Simón (RSV)
1:45.229
13è T. Elias (Moriwaki)
1:45.517
19è A. Pons (Pons Kalex)
1:45.931
28è J. Olivé (Promoharris)
1:46.670
125 cc
1r P. Espargaró (Derbi)
1:47.327
2n M. Márquez (Derbi)
1:47.448
3r E. Vázquez (Derbi)
1:47.574
4t S. Cortese (Derbi)
1:48.418
5è N. Terol (Aprilia)
1:48.592
6è E. Rabat (Aprilia)
1:49.050
7è B. Smith (Aprilia)
1:49.270
8è A. Moncayo (Aprilia)
1:49.340
9è J. Iwema (Aprilia)
1:49.449
10è D. Webb (Aprilia)
1:49.615

Crivillé pública la seva autobiografia

Una vida sobre ruedas és el títol de l'autobiografia que ha escrit Àlex Crivillé, l'únic pilot català i de l'Estat que ha guanyat el campionat del món en la categoria reina, ara fa deu anys. El de Seva repassa la seva vida esportiva, però també la seva etapa després de les motos, que va abandonar el 2002 per problemes de salut. «Aquest llibre té, parlant en l'argot motociclista, una bona posada a punt. Hi he volgut plasmar tot allò que ha succeït en els meus temps de curses.» I afegeix: «Ha estat un llibre escrit amb pausa, amb temps per meditar i pensar calmadament tot allò que va passar aleshores.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.