Estrenarà una especial urbana a Salou
Motor. La 48a edició del Ral·li Catalunya-Costa Daurada clourà el mundial del 8 a l'11 de novembre
El 48è Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada tancarà el mundial 2012 del 8 a l'11 de novembre amb novetats encaminades a millorar la seva qualitat i repercussió mediàtica. La vuitena aventura del RACC a les carreteres tarragonines té denominadors comuns amb les darreres cites, com ara el fet que Salou i Port Aventura en segueixen sent els epicentres, i elements innovadors entre els quals destaca un tram especial al costat del passeig Jaume I de Salou que podrà ser seguit a bastament des de la platja. L'altre gran element distintiu d'aquesta edició serà la potenciació dels trams de terra, l'èmfasi en la condició de mixt del ral·li. Els trams de terra es van començar a disputar l'any 2010, però ara adquireixen una major dimensió amb una primera etapa –divendres– en què destaca un tram nou de 7 quilòmetres sobre terra a Gandesa. El Ral·li RACC mantindrà íntegrament l'asfalt en la segona i la tercera etapes. Teòricament, el reglament no permet que un ral·li tingui trams d'asfalt i de terra en una mateixa especial, però ha fet una excepció en el tram de Terra Alta, “un dels millors del món”, segons explica Amand Barfull, director de l'àrea esportiva del RACC.
Catalunya serà el darrer pas d'un mundial que passarà abans per Grècia, Nova Zelanda, Finlàndia, Alemanya, la Gran Bretanya, França i Itàlia. Unànimement considerada com una cursa molt selectiva, el ral·li serà el gran final de festa del campionat del món i tancarà tots els campionats que hi hauran en joc: pilots, copilots, constructors i equips, Súper 2000, Producció i WRC Academy.
Un impacte de 29,8 milions
S'estima que l'impacte econòmic del ral·li és de 29,8 milions d'euros i que el nombre d'espectadors globals va ser de 45 milions, dels quals 162.000 van veure els trams sobre el terreny. La web del ral·li va ser visitada per 6,45 milions d'usuraris. És evident, no obstant, que els agents organitzadors i patrocinadors no s'escapen a la crisi.