Més esport

Sagan culmina el treball

El Cannondale, l'equip de l'eslovac, va mantenir una pugna en la distància amb els equips de Cavendish i Greipel i la va guanyar

La general no va tenir variacions i el sud-africà Impey manté el lideratge abans de la muntanya

L'eslovac acumulava tres segones posicions i una tercera plaça

Peter Sagan va culminar la dura feina de tot el seu equip, el Cannondale, en l'etapa i va guanyar l'esprint a la meta d'Albi. L'eslovac, de 23 anys, va aconseguir la seva primera victòria d'etapa en aquesta edició número 100 del Tour, i ja n'acumula quatre en el seu palmarès. Fins ahir, el líder del Cannondale havia estat tres cops segon i una vegada tercer, però la victòria se li havia escapat. La classificació general no va tenir canvis i el sud-africà Daryl Impey (Orica) segueix com a líder, mentre que els favorits al triomf final van mantenir les diferències entre ells abans d'afrontar el primer contacte amb la muntanya.

L'etapa es va iniciar amb una escapada matinera de l'alemany Jens Voigt (RadoShack) i el francès Blel Kadri (Ag2r), que van arribar a tenir més de sis minuts d'avantatge. Darrere, la batalla es va iniciar en l'ascensió a La Croix de Mounis, de segona categoria, en el quilòmetre 80. El Cannondale es va posar a estirar, i en el tram de les rampes més dures van començar a quedar enrere força corredors. En especial, els velocistes, com ara el britànic Mark Cavendish i l'alemany André Greipel, que havien estat els guanyadors de les dues darreres etapes, en què es va arribar a l'esprint. Un cop superat el port, el grup de Greipel perdia uns dos minuts respecte al pilot, i el de Cavendish, més de tres. Els seus equips, el Lotto i l'Omega respectivament, es van començar a organitzar per reduir les diferències, i a uns 110 km de l'arribada es va iniciar un interessant duel en la distància.

Dos minuts i mig

Els dos grups perseguidors es van ajuntar, i els homes del Lotto i l'Omega van poder reduir diferències fins a situar el desavantatge al voltant dels dos minuts i mig. El Cannondale va saber mantenir aquest marge durant molts quilòmetres, però quan es va passar a l'esprint puntuable a 70 km de la meta, es va veure un xic de feblesa en el pilot. Això ho van aprofitar el navarrès Juanjo Oroz (Euskaltel), el belga Jan Bakelants (RadioShack) i el francès Cyril Gautier (Europcar) per escapar-se i agafar avantatge. Ràpidament, el Cannondale va tornar a estirar per no desaprofitar la bona feina feta fins llavors, ja que els tres escapats van arribar a tenir un minut de marge. El duel va ser a tres bandes en els següents quilòmetres, en els quals es va passar el port de tercera categoria de la Quintaine i es va enfilar cap a la meta. A 43 km del final i veient que no podrien atrapar el pilot principal, el grup de Cavendish i Greipel va desistir de la persecució després de prop de 70 km de dura lluita. Els companys de Peter Sagan, però, no es van poder relaxar, ja que al davant tenien tres homes que podien disputar-se el triomf.

Les carreteres de muntanya, estretes i revirades, van afavorir els escapats, però un cop es va entrar a la carretera principal que portava fins a Albi, a uns 17 km de la meta, es va veure que serien atrapats, cosa que va passar a tres quilòmetres del final. Sense ningú al davant, el Cannondale va començar a preparar l'esprint de Peter Sagan, i aquest no va fallar. Tot i que en els darrers metres l'alemany John Degenkolb (Argos) va intentar sorprendre Sagan, però l'eslovac va demostrar que era el més fort, el va superar clarament i va poder entrar a la meta assenyalant el nom del seu patrocinador en el mallot com a mostra que el triomf era de l'equip i en agraïment als seus companys per tota la tasca que havien fet durant l'etapa. Gairebé quinze minuts després (14:53), va arribar a meta el grup de Mark Cavendish i André Greipel, que un cop van deixar córrer la persecució van fer els darrers quilòmetres sense forçar gens ni mica la màquina.

Per fi. Aquesta victòria ha estat un alleujament i em permet respondre als aficionats que ens han criticat
Peter Sagan
Ha estat una etapa més estressant del previst. El ritme ha estat molt alt fins a la meta, un autèntic càstig
Alberto Contador
Estic menys adolorit del que esperava. L'etapa de demà [per avui] la tinc marcada
Joaquim Rodríguez
7a etapa (205,5 km)
1r. Peter Sagan (Cannondale)
4h54:12
2n. John Degenkolb (Argos)
m.t.
3r. Daniele Bennati (Saxo)
m.t.
4t. Michal Kwiatkowski (Omega)
m.t.
5è. Edvald Boasson Hagen (Sky)
m.t.
6è. Francesco Gavazzi (Astana)
m.t.
7è. Tony Gallopin (RadioShack)
m.t.
8è. Arthur Vichot (FDJ)
m.t.
9è. Manuele Mori (Lampre)
m.t.
10è. Sylvain Chavanel (Omega)
m.t.
13è. Joan A. Flecha (Vacansoleil)
m.t.
50è. Joaquim Rodríguez (Katuixa)
m.t.
81è. Albert Losada (Katuixa)
m.t.
General
1r. Daryl Impey (Orica)
27h12:29
2n. Edvald Boasson Hagen (Sky)
a 0:03
3r. Simon Gerrans (Orica)
a 0:05
4t. Michael Albasini (Orica)
m.t.
5è. Michal Kwiatkowski (Omega)
a 0:06
6è. Sylvain Chavanel (Omega)
m.t.
7è. Chris Froome (Sky)
a 0:08
8è.Richie Porte (Sky)
m.t.
9è. Nicolas Roche (Saxo)
a 0:14
10è. Roman Kreuziger (Saxo)
m.t.
28è. Joan A. Flecha (Vacansoleil)
a 0:33
29è. Joaquim Rodríguez (Katuixa)
a 0:33
89è. Albert Losada (Katuixa)
a 16:42

Exhibir una allau d'estelades

Les seccions d'Osona, el Ripollès i el Lluçanès de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) han organitzat alguns autocars per assistir a aquesta primera etapa de muntanya al Pirineu i divulgar el procés d'independència de Catalunya. Per aconseguir l'objectiu, a banda de l'exhibició del màxim nombre d'estelades possible, s'han editat fulls informatius en anglès i francès per repartir entre el públic a peu de carretera, i també es penjaran pancartes en totes dues llengües. Les dues iniciatives ja es van dur a terme el 16 de juny passat en l'últim gran premi de motociclisme del circuit de Montmeló. La destinació dels autocars serà Acs, al peu del darrer port de la jornada pirenaica. Un cop allà, i a banda de gaudir de l'espectacle de la prova in situ, tant del que mostra la cursa en si mateixa amb la lluita entre els corredors, com de la parafernàlia que l'envolta amb la caravana publicitària, es pretén informar els aficionats estrangers del moment que està vivint Catalunya. La convocatòria pretén escampar-se arreu del Principat, així com a la Catalunya Nord, i aconseguir durant l'ascensió final a l'Ax 3 Domaines que hi hagi una allau d'estelades que permeti visualitzar, des de tot el món, les ànsies de llibertat de la nació catalana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.