Amb el mateix esperit

Setanta-cinc anys separen el primer «roadster» de dues places fabricat per BMW de l'actual Z4. Un període en què, segons la marca de Munic, només ha canviat el disseny, no la idea original

El públic que l'any 1934 va acu­dir al Saló de l'Automòbil de Berlín va que­dar ena­mo­rat del BMW 315, el pri­mer des­ca­po­ta­ble de dues pla­ces de la marca ale­ma­nya. El seu motor d'1.2 litres i amb sis cilin­dres ren­dia 40 CV i els engi­nyers de BMW se sen­tien par­ti­cu­lar­ment orgu­llo­sos d'haver con­ce­but un espor­tiu que, en ter­mes de cost per quilòmetre en gaso­lina i con­sum d'oli, dife­ria ben poc d'un cotxe més petit i popu­lar. Aquell 315 va ser el pri­mer d'un tipus d'automòbils de BMW del qual el Z4, que adopta el for­mat cupè cabrio amb sos­tre dur retràctil, n'és l'actual repre­sen­tant 75 anys després.

Durant aquest període de temps, la firma de Munic ha creat des­ca­po­ta­bles abso­lu­ta­ment emblemàtics. N'és un exem­ple repre­sen­ta­tiu el 328 Roads­ter (1936), del qual en qua­tre anys se'n van fabri­car 464 uni­tats i que no només va donar con­tinuïtat als èxits espor­tius del 315 i el 319 –el seu deri­vat–, sinó que va esde­ve­nir una de les referències en com­pe­tició. El seu hereu va ser el 507, amb què BMW va cap­ti­var peri­o­dis­tes i públic quan l'any 1955 el va pre­sen­tar al Saló de Nova York.

Molt més cap aquí, con­cre­ta­ment l'any 1988, BMW va sor­pren­dre amb el Z1, un roads­ter que s'avançava al seu temps, amb estruc­tura d'acer, car­ros­se­ria de mate­rial sintètic i por­tes que, en lloc d'obrir-se de manera con­ven­ci­o­nal, puja­ven i bai­xa­ven. La seva pro­ducció es va limi­tar a tres anys i 8.000 uni­tats. Amb l'arri­bada del nou mil·lenni, BMW va voler reviure l'espe­rit del 507 i ho va fer amb el Z8, un cabriolé de 4,40 metres de llar­gada i només 1,31 d'altura, dotat d'un motor de 5 litres i vuit cilin­dres, de 400 CV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.