Orientals a l'estil europeu

Els bons números que en els moments actuals obté SYM en el mercat europeu han fet que la companyia taiwanesa hagi afegit quatre models nous de gran qualitat a la seva gamma

Una de les mar­ques que aguan­ten bé l'actual situ­ació econòmica és la taiwa­nesa SYM. I una bona prova d'això és que els seus sen­zills i econòmics però també reso­lu­tius escúters han acon­se­guit situar-se en el setè lloc del rànquing de ven­des en el mer­cat esta­tal, tant si ens refe­rim als ciclo­mo­tors com a cilin­dra­des supe­ri­ors. Models com l'estètica­ment pecu­liar Mio o el dur i bata­lla­dor HD 125 Evo, un escúter de roda alta de gran qua­li­tat motriu i aspecte més que con­vin­cent, s'han con­fir­mat com dos impor­tants actius de la marca.

I aquesta bona accep­tació ha fet deci­dir a SYM incre­men­tar la seva gamma de pro­duc­tes en el nos­tre mer­cat amb qua­tre models nous –City­com, GTS 300 Evo, Joy­ride i Symp­hony– dotats de nove­tats tec­nològiques avançades, sobre­tot en l'apar­tat mecànic. Tots, per exem­ple, dis­po­sen de motors amb trac­ta­ment ceràmic en el cilin­dre, que els fa ser més robus­tos. I, excep­tu­ant el Symp­hony, tots dis­po­sen de l'admissió vari­a­ble VIP (Vari­a­ble Inlet Pro­cess), amb dos con­duc­tes d'aire que con­tri­bu­ei­xen a reduir el con­sum de gaso­lina i pos­si­bi­li­ten que el parell dels pro­pul­sors sigui més lineal en tota la seva corba de potència.

Citycom 125, una evolució

El germà petit del Citycom 300 presentat l'any passat és un model evolucionat d'aquest poderós maxiescúter. Té llandes més petites (15 polzades la del davant i 14 la posterior) i un seient més baix perquè el conductor s'hi senti més segur i còmode i pugui controlar millor la moto en qualsevol tipus de situació. La nova imatge és notablement més esportiva, amb llandes negres i amortidors posteriors de color vermell. I no resta gens ni mica de funcionalitat al conjunt, que manté un generós cofre sota el seient per encabir-hi perfectament un casc integral. El seu preu és de 2.999 euros.

GTS 300 Evo, el referent

Sí, aquest és l'autèntic referent de SYM en el mercat. A l'anterior GTS 300 li han renovat completament el disseny aplicant-hi un doble far davanter i llums de LED tant a les pestanyes de les òptiques davanteres com en els llums posteriors. Pel que fa a la part de cicle, ara incorpora una forquilla més robusta de 35 mil·límetres i llandes de 13 polzades, i d'aquesta manera guanya en maniobrabilitat. L'equipament segueix sent notori, amb suport lumbar regulable i sobredimensionat, i una frenada combinada d'allò més efectiva. Aquest nou model val 3.999 euros i es comença a comercialitzar aquest mes de juliol.

Dos motors per al Joyride

El ja conegut Joyride ha donat pas a aquesta flamant evolució d'estètica molt més agressiva. I si el seu atractiu ha millorat molt, en la part de cicle els enginyers de SYM han treballat en la creació d'un nou xassís, de superior robustesa i més estable; també ha comportat la incorporació de llandes de 13 polzades al davant i 12 al darrere, i un disc de fre davanter de perimetral. El quadre d'instruments és d'allò més aconseguit i al cofre de sota el seient hi caben un casc integral i alguns utensilis. Aquest Joyride es diversifica en dues cilindrades: 125 cc (2.699 euros) i 200 cc (2.899 euros).

Symphony, la gran novetat

Aquest és el model més nou de tots els presentats per SYM. Es tracta d'un escúter senzill i econòmic, amb motors de 50 i 125 cc i preus de 1.499 i 1.699 euros, respectivament, que el fan ser un bon competidor en aquestes baixes cilindrades. Tots dos motors estan refrigerats per aire i disposen de tractament ceràmic en els cilindres, que els fa igual de robustos que els seus germans de gamma superior. El Symphony disposa de plataforma plana per als peus, llandes altes de 16 polzades i un cofre excepcional on es pot fer encabir un casc integral sense gaires problemes. És molt àgil i perfecte per a l'ús urbà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.