Més esport

L'Atlético, l'últim obstacle

Lliga de campions. El Barça Intersport, que jugarà la tornada al Palau, s'enfrontarà per primer cop a l'equip matalasser en un partit oficial de competició europea

Sem­bla men­tida però el Barça Inters­port i l'Atlético de Madrid, dos clàssics de l'hand­bol mun­dial, es veu­ran per pri­mer cop les cares en la màxima com­pe­tició euro­pea. El sor­teig dels quarts de final de la lliga de cam­pi­ons els va empa­re­llar en una eli­mi­natòria que té tots els ingre­di­ents per esde­ve­nir un dels moments més àlgids de la tem­po­rada d'hand­bol. El par­tit d'anada es jugarà a Vis­ta­le­gre entre el 17 i el 21 d'abril i la tor­nada al Palau Blau­grana el 27 (dis­sabte) o 28 (diu­menge) d'abril. La final a qua­tre es jugarà per quart any con­se­cu­tiu a Colònia (1 i 2 de juny).

Els altres enfron­ta­ments de quarts de final seran el Meta­lurg (Macedònia)-Vive Targi Kielce (Polònia), el Kiel (Ale­ma­nya)-Vészprem (Hon­gria) i el duel germànic entre el Flens­burg i l'Ham­burg.

L'Atlético de Madrid, que està com­ple­tant una tem­po­rada molt irre­gu­lar, va pro­ta­go­nit­zar la sor­presa dels vui­tens de final en eli­mi­nar el Füchse de Berlín, tot i haver empa­tat en l'anada. Aquesta tem­po­rada el Barça ha gua­nyat l'Atlético en els tres par­tits en què s'han tro­bat (lliga, copa Aso­bal i super­copa). Amb la lliga pràcti­ca­ment per­duda, l'equip de Talant Dui­xebàev se cen­trarà en aquests tres mesos que res­ten tem­po­rada en la con­questa de la seva pri­mera copa d'Europa. Té argu­ment prou sòlids per acon­se­guir-ho, tot i la recent lesió del late­ral inter­na­ci­o­nal francès Xavier Barac­het, que no podrà jugar més en aquest curs. El retorn a la por­te­ria d'Hom­bra­dos, que ha superat una llarga lesió al genoll, i el bon moment de juga­dors excep­ci­o­nals, com ara Laza­rov, Balic, Markus­sen, Kall­man i els cam­pi­ons del món Cañellas i Agi­na­galde –que tot i tenir una petita lesió arri­barà a temps a jugar con­tra el Barça– con­ver­tei­xen els mata­las­sers en un equip molt perillós. Dui­xebàev, a més, té experiència sobrada per plan­tar-se a la final a 4 i mirar de gua­nyar-la. Amb el Ciu­dad Real va con­que­rir el cep­tre euro­peu fins a tres vega­des (2006, 2008 i 2009).

El Barça, amb tot, és aquesta tem­po­rada un equip molt més sòlid. A l'estiu Ster­bik va fer el salt de Madrid a Bar­ce­lona, com ja havien fet abans Viran Mor­ros i, sobre­tot, Siar­hei Rutenka, el juga­dor més versàtil de l'hand­bol euro­peu. Els madri­lenys també van per­dre a prin­cipi de tem­po­rada Luc Abalo i Didier Dinart, que van volar cap al Paris Saint Ger­main.

En els altres enfron­ta­ments des­taca el rival que li ha tocat a l'actual campió, el Kiel, que es jugarà la clas­si­fi­cació con­tra el poderós Vészprem de Nagy i Ugalde, diri­git per Anto­nio Ortega, El Kielce polonès i l'Ham­burg ale­many ho tin­dran més fàcil.

Avui, copa al Palau Blaugrana

El Barça continua avui la seva activitat competitiva amb el partit de tornada dels quarts de final de la copa del Rei que jugarà al Palau contra el CAI Aragó (a les 21:00 h). El resultat de l'anada (30-34) permetrà l'equip blaugrana agafar-se les coses amb calma i Pascual podrà mantenir les rotacions que ha imposat des del primer partit de la temporada. Els més beneficiats tornaran a ser els extrems del segon equip, Ariño i Balaguer.

D'altra banda, ahir, el Granollers no va poder complir la difícil missió de remuntar l'eliminatòria contra l'Atlético de Madrid, que havia guanyat a terres vallesanes (25-30). Els madrilenys van tornar a guanyar per cinc gols de diferència (33-28).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.