Quin caràcter!

L'imponent aspecte no fa altra cosa que confirmar el temperament esportiu de la versió 2009 del León Cupra. Els 240 CV del motor 2.0 TSI tenen en l'eficient sistema de tracció XDS el millor aliat

Seat eleva encara una mica més el llistó en la versió més espor­tiva del León. El Cupra 2009 manté el motor 2.0 TSI de 240 CV i la trans­missió de sis mar­xes. Res­pecte del seu ante­ces­sor, però, com­ple­menta aquests ele­ments amb el sis­tema electrònic XDS, que actua tal­ment com un dife­ren­cial auto­blo­cant però amb un efecte molt més suau en la con­ducció. Per des­comp­tat, el León Cupra 2009 manté el deno­mi­nat xassís àgil, amb una res­pec­ta­ble distància entre eixos de 2,57 metres (la llar­gada total del cotxe és de 4,30 m) i sus­pensió poste­rior de qua­tre braços. Seat, però, n'ha incre­men­tat el con­fort, sense que això repre­senti ni la més mínima pèrdua d'efec­ti­vi­tat.

Amb un preu de 27.500 euros, el nou León Cupra inclou dins el seu com­plet equi­pa­ment totes les aju­des a la con­ducció dis­po­ni­bles a Seat. Estètica­ment, a l'exte­rior es noten cer­tes modi­fi­ca­ci­ons, com per exem­ple els para-xocs, els llums davan­ters o el vidre poste­rior, més dimen­si­o­nat. I dins l'habi­ta­cle, domi­nen les tona­li­tats del negre, que creen un ambi­ent tan sobri com espor­tiu.

Cupra R, 25 CV més

Si el León Cupra és definit per Seat com la versió més pròxima a la del cotxe campió del món de turismes, la versió R, que la firma de Martorell ha presentat al Saló de Frankfurt, encara s'hi acosta més. I és que en aquest cas Seat eleva fins a 265 CV la potència del propulsor 2.0 TSI, la xifra més alta en la història dels seus vehicles de sèrie. Per arribar-hi, ha implantat al motor una nova bomba d'injecció d'alta pressió, que eleva el rendiment sense deixar de complir la normativa Euro 5 d'emissions. Al León Cupra R li calen 6,2 segons per accelerar de 0 a 100 km/h i la seva mitjana de consum és de 8,1 litres de gasolina cada 100 km.

Una discreta lletra R identifica aquesta versió, que també es diferencia per les llandes de 19 polzades, dins les quals hi ha uns discos de fre davanters de 17 polzades, 16 en el cas dels posteriors. A l'interior, destaquen els seients baquet entapissats de color gris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.