Juvenil i intrèpida

Rieju segueix centrada en l'ampliació i l'obertura de nous mercats per als seus productes. Després d'una renovació gairebé total de la seva gamma, ara incrementa el ventall amb la família Marathon

Feia temps que el jovent a qui li agrada l'off road i l'asfalt d'una manera un xic radi­cal espe­rava quel­com així. Veient que el futur del ciclo­mo­tor estava en perill, Rieju va deci­dir apos­tar per nous pro­duc­tes dotats de motors més potents. Un pas cap al futur que con­so­li­den les Marat­hon Enduro i Super­mo­tard de 125 cc, pre­cur­so­res de les Marat­hon 250 i 450 amb motor Yamaha de 4 temps.

Les dues Rieju Marat­hon 125 que pre­sen­tem han estat desen­vo­lu­pa­des con­jun­ta­ment. És lògic, si es té pre­sent que com­par­tei­xen motor i part de cicle, tot i que amb lleu­gers can­vis segons la des­ti­nació d'ús. El xassís de doble biga peri­me­tral dis­posa de for­qui­lla davan­tera Mar­zocchi i mono­a­mor­ti­dor amb sis­tema PRS i bie­le­tes. I a la zona cen­tral hi ha aco­blat un motor de 125 cc i 4 temps pro­ce­dent de Yamaha-Mina­re­lli, molt robust, sobri i ali­men­tat per un car­bu­ra­dor Kei­hin de 30 mm. Tant el pro­pul­sor, de nota­ble ren­di­ment, com la part de cicle, de pes con­tin­gut, són dos dels trets més carac­terístics d'aques­tes versàtils motos. Ambdós models com­plei­xen a la per­fecció la seva funció i ofe­rei­xen mani­o­bra­bi­li­tat, excel·lent esta­bi­li­tat i, en defi­ni­tiva, una ben pal­pa­ble doci­li­tat de con­ducció.

Dues versions perfectament equilibrades

Si bé aquestes noves creacions de la marca de Figueres comparteixen força més que el nom, també és ben cert que aplicant ben pocs retocs personals a l'una i l'altra s'ha aconseguit que cada una d'elles sigui prou especial dins el seu corresponent segment. La versió Supermotard combina els colors blanc, daurat i negre i destaca pel disseny extremament agressiu, amb unes llandes d'aliatge negres i un perfil vermell molt ben integrat; una combinació que les fa senzillament cridaneres.

El conjunt ofereix una compacitat de formes notable i una maniobrabilitat excepcional. I se li adiuen bé certs detalls procedents de la versió Enduro: protectors de mans, recorreguts amplis i ben aprofitats de les suspensions, i comandaments ben situats. D'aquests n'és un exemple l'ample manillar, que proporciona una posició de conducció agressiva i permet dominar a bastament la roda davantera en qualsevol situació.

Pel que fa a la versió off road, la Marathon 125 Enduro –de color blau i amb detalls blancs i negres– destaca sobretot perquè és una de les més lleugeres del seu segment. Una virtut a la qual s'afegeixen la gran robustesa d'un propulsor més que provat, la notable qualitat d'acabats i unes llandes de radis d'allò més fiables. Aquesta versió Enduro participa de la maniobrabilitat de la seva germana Supermotard. I també de l'efectiva frenada –en la qual tenen molt a veure els sobredimensionats discos de frens lobulats–, la finesa amb què respon el motor i els ajustaments estil racing de les suspensions. Un factor molt preuat, aquest últim, ja que en alguns models de la competència les suspensions a vegades són un xic toves i pequen d'una certa suavitat.

MOTOR: Monocilíndric Yamaha-Minarelli. 125 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 15 CV. ALIMENTACIÓ: Carburador Keihin. ENGEGADA: Elèctrica o per pedal. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. XASSÍS: Doble biga perimetral. SUSPENSIONS: Forquilla davantera invertida Marzocchi 40 mm / Monoamortidor posterior amb sistema PRS. FRENS: Disc de 260 mm / Disc de 200 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,150/0,800/1,165 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,910 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,405 m. PES: 115 kg. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 6,3 litres (gasolina 95). PREUS: 3.749 euros (Enduro) i 3.799 euros (Supermotard).

Dues en una

Amb aquests dos productes com a base comuna, Rieju ofereix als més joves la possibilitat de tastar dues disciplines motociclistes ben diferents, però igualment passionals, com són l'enduro i el supermotard. No cal res més que canviar les llandes i els pneumàtics.

Ús divers

El rendiment de la Marathon s'adiu amb les exigències dels usuaris novells, que poden optar per diferents escenaris d'ús: nuclis urbans, carretera i, amb la versió Enduro, pistes forestals i fins i tot algun circuit off-road on els salts no siguin massa exigents.

Amb solvència

El motor que empeny les Rieju Marathon és el reconegut Yamaha-Minarelli de 125 cc i 4 temps. Un motor d'encertat rendiment, bona potència, gran fiabilitat i, en línies generals, d'allò més ben reconegut dins el segment. En definitiva, un propulsor que no genera cap dubte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.