Encertat toc de modernitat

Jaguar ha fet una feina excel·lent en la renovació de l'XJ, una berlina d'aire esportiu que defuig classicismes superflus sense fer la més mínima renúncia al refinament i la tecnologia més actual

Jaguar ha traslladat a l'XJ, la seva berlina més representativa, la línia de disseny que va estrenar amb l'esportiu XK i va continuar amb el luxós XF. El resultat és un automòbil que s'adiu perfectament amb el concepte de berlina esportiva moderna i amb el qual la marca britànica vol establir la referència de classe entre els seus models de quatre portes. Segons Jaguar, el sostre panoràmic ha estat un factor clau en el disseny del nou XJ, ja que a més de la sensació de lluminositat i amplitud que aporta dins l'habitacle possibilita un perfil més baix i estilitzat (Cx de 0,29) de la rígida i alhora lleugera carrosseria d'alumini. Aquesta se'ns presenta en dues llargades diferents i els 12,5 cm que té de més la versió L aporten més comoditat als passatgers, ja que en qualsevol cas el volum del maleter és de 520 litres.

Jaguar ha dotat el nou XJ de sistemes avançats com són les suspensions pneumàtica o dinàmica activa (amb ajustament constant), el control actiu del diferencial o la servodirecció de relació ràpida. Al mercat estatal, on ja es poden fer comandes –les primeres unitats arribaran a principis de l'any que ve–, la gamma del nou XJ es diversifica en tres motors –dos de gasolina, amb el mateix bloc de cinc litres i vuit cilindres, i un dièsel de sis cilindres i doble turbo seqüencial– i quatre nivells d'equipament: Luxury (només amb el motor dièsel), Premium Luxury, Portfolio i Supersport, aquest últim exclusiu del propulsor de 510 CV. En qualsevol cas, el canvi és automàtic, sempre de sis marxes, guiat manualment per un comandament que roda –en lloc de l'habitual palanca– i amb polsadors al volant per a qui vulgui practicar una conducció més dinàmica en segons quin tipus de carreteres.

L'habitacle és tot un exponent de refinament i comoditat, dues qualitats tradicionalment vinculades al nom de Jaguar. Destaca especialment el disseny del davantal i la tonalitat blava fluorescent que il·lumina tots els seus indicadors.

MOTORS DE GASOLINA: 5.0-V8 atmosfèric. 385 CV i 515 Nm. Consum: 11,4 l/100 km. Emissions CO2: 264 g/km. 5.0-V8 amb compressor volumètric. 510 CV i 625 Nm. Consum: 12,1 l/100 km. Emissions CO2: 289 g/km. MOTOR 3.0-V6 DE GASOIL: 275 CV i 600 Nm. Consum mitjà: 7 l/100 km. Emissions CO2: 184 g/km. CANVI: Automàtic, sis marxes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 5,122 i 5,247/1,894/1,448 m. PREU: De 81.200 euros (3.O dièsel Luxury) a 156.850 euros (5.0L SC Supersport).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una golejada regeneradora

Barcelona
 

Brutalitat de l’estrella Nunn

ATENES / bARCELONA
 
 

Decepció absoluta a Barbastre i adeu a la copa

barcelona
 

El Barça rep el Barcelos, un dels grans d’Europa

BARCELONA
 

L’1x1 del Barça a Son Moix

 

Hapoel, inversió d’Eurolliga

SAMoKOV (BULGÀRIA)
 
Alex Latinjak
psicòleg del bàsquet girona

“No s’escriuen llibres sobre esportistes fracassats”

girona