TRIATLÓ

CHALLENGE COSTA DE BARCELONA-MARESME

Els «superhomes» envaeixen el Maresme

Prop de 2.000 atletes s'hi han inscrit per afrontar un repte tant esportiu com organitzatiu

Prop de 2.000 atle­tes estan dis­po­sats a afron­tar diu­menge la Cha­llenge Costa de Bar­ce­lona-Maresme, un repte de 3.800 metres de natació, 180 km de ciclisme i 42 km de cursa a peu. Es tracta d'un tri­atló de llarga distància exi­gent tant per als par­ti­ci­pants com per a l'orga­nit­zació, que fa mesos que tre­ba­lla per coor­di­nar una prova sense pre­ce­dents al país. De fet, l'N-II entre Cale­lla i el Mas­nou es tan­carà al trànsit durant dotze hores a par­tir de les 6.30 h del matí. La cir­cu­lació s'anirà res­ta­blint per trams, però es pre­veu que fins a les 18.30 h encara hi hagi algun tall. L'alter­na­tiva serà la C-32. Als acces­sos del Maresme es lliu­rarà un passi als con­duc­tors que siguin des­vi­ats cap a l'auto­pista per tal de cir­cu­lar sense pagar el peatge. Cale­lla, punt de sor­tida i arri­bada dels tri­at­le­tes, serà el cen­tre neuràlgic d'una prova que pas­sarà per catorze muni­ci­pis de la comarca. Tots con­fien que suposi un bon impacte econòmic per al ter­ri­tori.

Retocs en el cir­cuit.

La Half Cha­llenge dis­pu­tada el maig pas­sat, va ser l'assaig per a la cita de diu­menge. «En van apren­dre molt», va comen­tar el pre­si­dent del Con­sell Comar­cal del Maresme, Josep Jo, en la pre­sen­tació de la Cha­llenge, que aplega la col·labo­ració dels ajun­ta­ments del ter­ri­tori i també del Con­sorci de Pro­moció Turística del Maresme i de Turisme de Cata­lu­nya. La prova de natació tindrà nou sor­ti­des –la pri­mera, a les 7.30 h– en un cir­cuit més llarg. Des de la mateixa platja de Cale­lla s'ini­ci­a­ran els 180 km en bici­cleta con­cen­trats en dues vol­tes i mitja en el tram de la N-II, sense pas­sar per Dos­rius com en la Half Cha­llenge. La marató que com­pleta la prova es desen­vo­lu­parà en un recor­re­gut urbà per Cale­lla, Pineda i Santa Susanna per dis­po­sar de més il·lumi­nació. Un seguit de millo­res que han de bene­fi­ciar els gai­rebé 2.000 par­ti­ci­pants, un 80% dels quals, estran­gers. «N'havíem pre­vist uns 2.500», va adme­tre Roberto Mondéjar, direc­tor del grup Evo­lu­tion, orga­nit­za­dor espor­tiu del tri­atló. Tot i això, es va mos­trar satis­fet de la ins­cripció asso­lida tenint en compte que una prova simi­lar, l'Iron­man de Lan­za­rote, té uns 1.200 par­ti­ci­pants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.