Opinió

A la tres

De garrepes a mala gent

“L'andalús del PP que s'ha sentit ben acollit denota el canvi de tòpics sobre Catalunya i que ja estem molt allunyats

Sem­bla que els cata­lans no som mala gent. La vice­pre­si­denta del govern de l'Estat, Soraya Sáenz, pas­seja a peu fins la seu del govern català per par­lar amb Jun­que­ras i ningú no la increpa ni li retreu res... “Ni l'empleat de la ben­zi­nera, ni la depen­denta de la fleca, ni els moni­tors de l'estació d'esquí del Piri­neu...” van mal­trac­tar tam­poc el vice­se­cre­tari de coor­di­nació política del PP d'Anda­lu­sia, Toni Martín, durant els seves vacan­ces a Girona, tal com ell ha admès. L'al·legat d'aquest diri­gent del PP andalús con­tra els este­re­o­tips dels cata­lans a Face­book ha rebut un gran suport a les xar­xes soci­als. Li ho agraïm i el feli­ci­tem perquè no és habi­tual que un res­pon­sa­ble del seu par­tit no atiï la incom­prensió envers Cata­lu­nya. No sé si forma part de la falsa “ope­ració diàleg”, ni si Martín hi busca pro­ta­go­nisme, però el cas posa de mani­fest el pro­fund grau de des­co­nei­xe­ment sobre Cata­lu­nya i com de lluny han arri­bat, no només els este­re­o­tips o tòpics mutus, de què Martín es queixa i lamenta, sinó també les men­ti­des i ter­gi­ver­sa­ci­ons sobre la soci­e­tat cata­lana. La caverna mediàtica impregna molt més la població espa­nyola del que temem.

Martín havia reco­llit fa anys fir­mes con­tra l'Esta­tut, però ara vol­dria tren­car amb els tòpics que els anda­lu­sos són gan­duls, i que els cata­lans som mala gent. El cas denota que si fins ara crèiem que el nos­tre tòpic era ser massa tre­ba­lla­dors o gar­re­pes, ara ja ens retre­uen ser mala gent i expres­sar-nos només en català. Al pre­si­dent català li qüesti­o­nen no ser a la tro­bada de pre­si­dents autonòmics, però ningú no hi troba a fal­tar el basc, que tam­poc no hi anirà.

L'ofen­siva judi­cial con­tra els nos­tres líders polítics busca inha­bi­li­tar-los, però també desa­cre­di­tar el procés i que no es faci més plu­ral ni ente­ne­dor per a la resta de l'Estat i del món. Paral·lela­ment, es fa veure que s'obre un diàleg amb el govern català encara que no se li con­ce­deixi cap rei­vin­di­cació.

Cada cop estem més allu­nyats, no com a ciu­ta­dans, però sí les elits gover­nants. Però, qui allu­nya a qui?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia