Una gran infraestructura de país

El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, José Mon­ti­lla, va inau­gu­rar ahir el pri­mer tram de la nova línia 9 del metro, uns qua­tre quilòmetres de línia que trans­cor­ren per Santa Coloma de Gra­me­net. La línia 9, la sub­terrània més llarga d'Europa un cop esti­gui aca­bada el 2014, és clau per a l'àrea metro­po­li­tana, no només perquè serà total­ment auto­ma­tit­zada, sinó perquè farà de veri­ta­ble línia orbi­tal con­nec­tant Santa Coloma i Bada­lona amb el cen­tre de Bar­ce­lona, la Zona Franca i l'aero­port del Prat. De fet, aquesta línia serà clau per a l'arri­bada del trans­port públic a l'aero­port, cosa pre­vista per al 2012. El pri­mer tram de l'L9 es va estre­nar ahir amb retard, amb molt de retard. Hau­ria estat molt millor que s'hagués com­plert el calen­dari, però després de l'esfon­dra­ment del Car­mel era obvi que calia revi­sar tots els pro­jec­tes i ampliar les mesu­res de segu­re­tat. L'estrena d'ahir, doncs, millora encara més la força com­pleta xarxa de trans­port públic de la pri­mera corona metro­po­li­tana. Ara, a la vegada, fa encara més evi­dent que el prin­ci­pal esforç del govern pel que fa al trans­port públic es con­cen­tra a l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona, men­tre que encara hi ha molta feina a fer a la resta del país.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.