Opinió

Keep calm

20-S

Crida l’atenció que el documental estigui vetat en tants llocs, no sigui que els ciutadans espanyols ho vegin i canviïn d’opinió

Quan dijous vam veure, per TV3, el docu­men­tal 20-S, de Medi­a­pro i diri­git per Jaume Rou­res, i que va tenir una audiència espec­ta­cu­lar, vam que­dar emo­ci­o­nats els uns i atònits els altres.

Donar imatge i veu als fets objec­tius no és fàcil, però aquest docu­men­tal, tan curo­sa­ment fil­mat, tan defi­ni­tiu, posa en dubte les sentències del jutge Lla­rena.

S’hi va demos­trar que els Jor­dis són pacífics i paci­fis­tes, que no hi ha delicte de rebel·lió ni d’odi (?), que els fets són supe­ri­ors als rumors. Crida l’atenció que esti­gui pro­hi­bit en tants llocs, no sigui que els ciu­ta­dans espa­nyols ho vegin i canviïn d’opinió.

Deia Joan Fus­ter que la poli­cia i els cos­sos de segu­re­tat no han estat cre­ats per defen­sar-nos a nosal­tres, la població, per aju­dar-nos i per evi­tar que ens agre­dei­xin; han estat cre­ats per defen­sar l’Estat.

Tin­guem pre­sent que la cul­tura de la “Uni­dad” és antiga i cons­tant. El tri­omf mili­tar sobre els Països Cata­lans, les lleis i ordres poste­ri­ors, l’asset­ja­ment a la llen­gua van ser la base en què s’ha mogut aquesta colònia de l’est d’Espa­nya. Invito els lec­tors a fer una repas­sada de, quan la República, què deien els caps pen­sants com Ortega y Gas­set, o tot el gruix de l’esquerra pro­gres­sista: quan es parla d’uni­dad es tan­quen en banda.

Vol­dria que aquest docu­men­tal el pogués veure tot­hom. Que la veri­tat és incòmoda? Que els som­nis d’uni­tat (i Gibral­tar? I Cata­lu­nya del Nord?) només són som­nis, perquè, senyors espa­nyo­lis­tes: el sepa­ra­tisme és un mot sense con­tin­gut: no es pot sepa­rar el que mai no ha estat junt.

La lliçó del poble català, en unes con­cen­tra­ci­ons mas­si­ves, de pau i inde­fensió, els crits d’alerta dels Jor­dis, que volen la tran­quil·litat i el paci­fisme, és emo­ci­o­nant.

Inten­tar entrar a la força a la seu de la CUP sense ordre judi­cial ha pas­sat sense que ningú dels agres­sors hagi estat jut­jat o almenys escri­das­sat. “A por ellos.” Tot s’hi val. Si ets català tens un mal de nai­xença. Mare­de­deu­se­nyor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia