Opinió

A la tres

Baix cost

“A Ryanair ara ja pagues per dur una maleta dalt l’avió. Aviat ho farà tothom

Com que avui volia ser a Brus­sel·les per a la pre­sen­tació del Con­sell per la República (el nai­xe­ment d’un orga­nisme que aviat ens per­metrà tenir una iden­ti­tat digi­tal cata­lana i repu­bli­cana –i, és clar, legal– no es viu cada dia), vaig deci­dir des­plaçar-m’hi en avió. D’un any cap aquí hi he anat en dife­rents oca­si­ons a fer algu­nes entre­vis­tes, a Brus­sel·les, i és estrany no tro­bar-se algun cone­gut a l’avió (per això les cime­res secre­tes és molt difícil que puguin con­ti­nuar essent secre­tes) o no veure algun pas­sat­ger que porta un llaç groc a la jaqueta. Però vaja, avui no els volia pas par­lar d’això. Ni fer cap gran teo­ria política. Els volia par­lar sim­ple­ment d’això de viat­jar en avió. De com a poc a poc a això que en diem com­pa­nyies de baix cost ja els hauríem d’anar tra­ient la pri­mera part de la defi­nició. Ho dic perquè anant-hi vaig poder estre­nar aquesta nova moda­li­tat de Rya­nair, que ara ja no et deixa pujar a l’avió ni aque­lla male­teta (la que posa­ves a l’arma­riet de dalt dels seients) si abans no pas­ses per caixa o no voles amb seient pri­o­ri­tari. Els estal­vio els comen­ta­ris que vaig sen­tir quan, a punt d’embar­car, l’hos­tessa de la com­pa­nyia expli­cava als pas­sat­gers que ara la male­teta es paga i que per deu euros de res te la posen a la bodega o no embar­ques. No passa res. Perquè ni et ve de deu euros ni et vols que­dar a terra. Però em pre­gunto quant tar­da­ran les altres com­pa­nyies a copiar la mesura. Si fan com amb els endar­re­ri­ments, serà imme­diat. Perquè ara, de pun­tu­als pun­tu­als, en el sec­tor del baix cost –o és que jo tinc mala sort– només hi ha els avi­ons del matí. Com que el mateix avió va i ve de la ciu­tat d’ori­gen i destí en diver­ses oca­si­ons al llarg del dia, els endar­re­ri­ments s’acu­mu­len i a la nit són sovint espec­ta­cu­lars. N’he patit d’una hora, de dues, de tres i de sis. Quan arri­ben tard, en arri­bar la com­pa­nyia se sol dis­cul­par per la mega­fo­nia de l’avió. L’altre dia em vaig fixar, però, que el mis­satge de dis­culpa per l’endar­re­ri­ment, a Vue­ling el tenen enre­gis­trat. Són tants, suposo, els dies que van amb retard, que el mis­satge que et dei­xen anar és enre­gis­trat. Fa lleig. Segur que vostès en tenen un munt, de casos per expli­car. I jo. Però no em queda més espai. Només volia apro­fi­tar per dir-los, a aques­tes com­pa­nyies, que baix cost no hau­ria de ser sinònim d’un ser­vei de baixa qua­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia