Opinió

Full de ruta

Tsunami animalista

No n’hi ha prou que Vidreres posi fi als correbous, la qüestió ha de tornar al Parlament per construir una República lliure de maltractament animal

El segon cor­re­bou de la festa major de Vidre­res, a la Selva, va aca­bar diu­menge amb un toro mort i una vin­tena de ferits quan l’ani­mal va sal­tar una tanca i va acce­dir a la grada. Després de desit­jar que els ferits es recu­pe­rin com més aviat millor i lamen­tar la mort de l’ani­mal, és moment de reo­brir el debat sobre l’eli­mi­nació dels cor­re­bous, no només a Vidre­res, sinó arreu de Cata­lu­nya, una assig­na­tura pen­dent des que es van abo­lir les cur­ses de braus, ja que els par­tits van tenir por de per­dre vots, espe­ci­al­ment a les ter­res de l’Ebre. Ho direm una vegada més: es tracta d’una tor­tura per als ani­mals i d’una acti­vi­tat peri­llosa, com s’ha vist, per a les per­so­nes, amb l’agreu­jant que en aquest cas hi havia menors a la grada. És una burla a la intel·ligència que els cor­re­bous for­min part d’un pro­grama de festa major, jugar a mofar-se, fer patir i mal­trac­tar un ani­mal no és cap festa.

D’altra banda, la poli­cia local va aca­bar matant el bou a trets. Com és pos­si­ble que en un muni­cipi on fa dècades que s’orga­nit­zen cor­re­bous no hi hagi pre­vist algun sis­tema per neu­tra­lit­zar un ani­mal que s’escapi sense haver-lo de matar? L’alcalde de Vidre­res, Jordi Camps, deia a RAC1: “No estic d’acord amb el mal­trac­ta­ment ani­mal; hi estic en con­tra, total­ment, i es pren­dran les mesu­res que s’han de pren­dre; farem el que hàgim de fer; si hem de parar la festa, para­rem la festa; fa 33 anys que es fa i pot­ser ha arri­bat al final.”

Efec­ti­va­ment, cal parar “la festa”, però no n’hi ha prou que Vidre­res reac­ci­oni ara a toro pasado –mai més ben dit– i posi fi a aquesta bar­ba­ri­tat anacrònica, la qüestió ha de tor­nar a entrar al Par­la­ment per esten­dre la fi dels cor­re­bous al con­junt del país i cons­truir una República lliure de mal­trac­ta­ment ani­mal. L’abo­lició és l’única manera que no s’hagin de tor­nar a lamen­tar ferits i una bona empenta perquè tot­hom acabi d’entrar al segle XXI. Pot­ser el que també ens cal és un tsu­nami ani­ma­lista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia