Editorial

EDITORIAL

Les grans infraestructures que es fan esperar

La mitjanit de dilluns es va obrir al trànsit el perllongament de l'autopista C-32 entre Palafolls i Tordera, projectat en els anys noranta i executat després d'un llarg i extenuant procés per casar els interessos del territori, que mirava que la via ràpida no trinxés gaire la zona, i els d'una concessionària que reclamava el pacte fet amb la Generalitat. La flamant estructura, però, trasllada a poc més de quatre quilòmetres més al nord l'embús de vehicles que hi circulen i que volen accedir a la xarxa de carreteres secundàries de la Costa Brava. Si fins ara les cues es feien a Palafolls, ara hi seran a Blanes. I s'hi mantindran fins que es desencalli la construcció del perllongament de l'autopista cap a Lloret de Mar –i en un futur encara més imprecís a Tossa– i fins que s'actuï en el desdoblament de la carretera N-II, coneguda a Girona com a A-2, que arrossega un retard incomprensible en la seva execució. Durant la inauguració del tram, a més, els alcaldes afectats es van interessar per saber com afectava la inversió de 57,5 milions d'Acesa Abertis en l'últim peatge de l'autopista, a Santa Susanna. La resposta: un increment de 0,71 cèntims a 0,96 que es farà efectiu en els pròxims dies. Això sí, els conductors que surtin o arribin a Malgrat, Palafolls o Tordera tindran una bonificació que els mantindrà el peatge en el preu actual. Bona sort per a aquests veïns, perquè la resta de ciutadans de Catalunya hauran de pagar més per arribar, només, una mica més enllà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.