Opinió

De reüll

‘The Ameriguns’

Una de les expo­si­ci­ons més impac­tants de l’última edició del Visa Pour l’Image era The Ame­ri­guns, de l’artista Gabri­ele Galim­berti. En un retrat de la cul­tura de les armes i de l’afer­ra­ment que hi té part de la població als Estats Units, el fotògraf italià cap­tura ame­ri­cans de dife­rents estats i con­di­ci­ons amb les seves col·lec­ci­ons pri­va­des.

Una pare­lla amb els fills al pati de casa amb un arse­nal de pis­to­les i esco­pe­tes, un home davant del seu garatge amb les armes en forma d’estre­lla, una noia jove a la banyera amb els revòlvers i les metra­lla­do­res... En totes les imat­ges, les armes estan dis­po­sa­des en ordre i geomètri­ca­ment amb ànim d’inte­grar-les amb la per­sona en l’entorn. La pla­ci­desa amb què repo­sen als esce­na­ris en con­trast amb la seva peri­llo­si­tat crea un efecte real­ment inqui­e­tant.

Als Estats Units hi ha més armes que per­so­nes. El càlcul és de 120 per cada 100 habi­tants, segons un estudi de Small Arms Sur­vey. Si molts ame­ri­cans no en tenen, això sig­ni­fica que n’hi ha que n’acu­mu­len, va pen­sar Galim­berti en la gènesi de l’expo­sició. Una mos­tra que res­pon a la majo­ria de pre­gun­tes que es for­mu­len cada cop que hi ha una mas­sa­cre als Estats Units. I cons­tata que el gran pro­blema de les armes és l’accés.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.